דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / הפילוג בחברה הישראלית

הפילוג בחברה הישראלית

שאלה: לאחרונה פוקד את ישראל משבר אחרי משבר שפוגעים ביסודות החברה, הממשלה התפרקה עקב חוסר אפשרות לפעול בהסכמה, במשטרה ובפרקליטות נחשפות פרשיות שמטילות צל כבד מאוד על אמינות המוסדות שאמורים לנהל את שלטון החוק במדינה.

במשפטים הנוגעים לראש הממשלה לשעבר, כל כלי תקשורת מדווח לקהליו דיווחים כל כך שונים שלא בטוח שהם סיקרו את אותו משפט. הקהל מצידו ניזון רק מהתקשורת ולא יודע על רבים מהאירועים האחרים או חושב שהם פייק ניוז, בעוד הצד השני חושב שעוד רגע המדינה מתפוררת לגמרי וישרור כאן תוהו ובוהו והשלטון נתפס בכלל בידי חבורת נוכלים מתוחכמת. איך אתה רואה את מצב החברה בישראל?

תשובתי: כמו שאמרת, מצב החברה בישראל גרוע מאוד, ורואים באמת את התפרקות החברה הישראלית, חוסר הרגשת סולידריות, כל אחד מושך לעצמו כמה שאפשר. יש ריבוי מפלגות, אנחנו לא מבינים שכל יהודי הוא ראש ממשלה, כל כמה יהודים זו כבר מפלגה. אנחנו לא עם כמו כל אומות העולם, ולכן גם המבנה שלנו לא צריך להיות כמו המבנה של כל אומות העולם. לא נוכל לסבול זאת כי כל אחד מאיתנו נושא בתוכו כוחות, כלים, רצונות, הבחנות, כמו העם כולו. לכן לא ניתן לחבר בינינו אלא רק על ידי ויתור הדדי, כמו שחכמת הקבלה מלמדת. בינתיים אנחנו לא מתקרבים לזה ולא רוצים לקיים את זה. לכן המצב שלנו גרוע מאוד וכמו שכבר קרה בהיסטוריה שלנו, נגיע למצב שלא נוכל לסבול זה את זה.

שאלה: בכל תחום בחברה הישראלית יש שני מחנות. אתה חושב שיש מצב שהמדינה יכולה להתפלג לשתי מדינות?

תשובתי: לא, זה גם לא יעזור. הפילוג קיים בתוך כל אחד ואחד מאיתנו. צריך לתקן את האדם, שלא יהיה מפולג, כי הוא לא יכול לסבול את עצמו ולכן לא יכול לסבול את האחרים, לכן אנחנו לא יכולים להתחבר בינינו.

שאלה: תמיד העם היהודי היה חילוקי דעות. ידוע שלכל שני יהודים יש שלוש דעות. אף פעם לא הצלחנו להגיע להסכמה. האם צריך בכלל להגיע להסכמה? האם צריך לגשר על הפערים בתוך העם היהודי?

תשובתי: יכולה להיות בעם ישראל הסכמה רק מעל חוסר ההסכמה "על כל פשעים תכסה אהבה". יהיו פשעים, יהיו חילוקי דעות, תהיה שנאה, אבל למעלה מכל זה יהיה חיבור ואהבה. ברצון, בהבנה, בהבחנה ברורה שכל אחד מחזיק את עצמו ומבין כמה הוא מפוצל בפנים, ולכן כך הוא רואה את האחרים. זה חיבור אחר לגמרי מזה שיש בכל אומה אחרת.

 

מתוך ישיבת כתבים, 31.7.2022

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest