דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ה"פיזיקאים" וה"משוררים" של הרוחניות

ה"פיזיקאים" וה"משוררים" של הרוחניות

laitman_2010-05-24_0629_us.jpg

שאלה: מכיוון שהרב"ש רצה שנחשוב על אהבת חברים, הוא כתב מאמרים על הקבוצה. אני מבין שרבי אבא כתב את הזוהר בצורה כל כך נסתרת מסיבות היסטוריות. אבל מדוע אנחנו, שרוצים לחשוב על אהבת חברים בזמן קריאת ספר הזוהר, משאירים אותו באותו המצב, ולא מפשיטים אותו לפחות עד לרמת מאמרי הרב"ש?

תשובתי: נניח שאני בא למומחה ומבקש ממנו לכוון את הצבעים במסך המחשב שלי. הוא רואה את התצוגה על המסך ואומר: "בסדר, אני אכוון. שב ותמתין". אני מסתכל: הוא נכנס ל"פנימיות" של המחשב ומתחיל לשחק שָם עם פיקסלים וקודים, שבהם אינני מבין שום דבר. פתאום אני רואה על המסך צורות למיניהן, שורות של קודים ומספרים…"מה אתה עושה?! אני ביקשתי ממך לעשות את הצבע הצהוב קצת יותר צהוב, ואת הלבן יותר לבן. אז למה אתה מתעסק עם מספרים? לא סיכמתי איתך על זה!".

אך מאחר והוא מבין מה בדיוק צריך לשנות, הוא יוצא לרמה של הכוחות ומגדיר כל כוח, כל וקטור, איך הוא צריך להיות ביחס לאחרים, ובכך הוא משנה את התמונה.

אתה כביכול שואל: מדוע מקובל אחד כתב על צבעים והאחר על מספרים? כל אחד מביע את אותה המציאות היחידה בצורה שונה. למען האמת, שפת המספרים, ה"רשימות", כלומר, שפת הקבלה, כמו שכתב בעל הסולם, מכסה את הכול. כי ברוחניות ישנם רק הכוחות: כוח הקבלה, כוח ההשפעה וה"רשימו". חוץ מזה לא צריך שום דבר.

לאחר מכן אתה כבר מתפעל בתוך הרצונות שלך בצורה זו או אחרת, ומישהו אחר מתפעל אחרת. אך העיקר זה לרשום את ההתפעלויות. וכל אחד רושם בהתאם לאופי שלו. ישנם "משוררים" וישנם "פיזיקאים", כמו בעולם שלנו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 12.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מומחה לרצונות
מגוון של מקצועות רוחניים
בעקבות המקובלים הגדולים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest