דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הפוך את האמצעי למטרה ואת המטרה לאמצעי!

הפוך את האמצעי למטרה ואת המטרה לאמצעי!

הטבע כולו: הדומם, הצומח, החי והאדם, מחוברים לכוח אחד עליון שנותן חיים ומנהל את הכול. כולנו קיימים במחשבה אחת. דווקא מסיבה זו העולם שלנו גלובלי, כל חלקיו קשורים, כיוון שעל כולם פועל כוח אחד וכולנו מחוברים בינינו דרכו. כל האירועים שמתרחשים בחלקים שונים על פני כדור הארץ, קשורים דרך כוח הטבע הכללי. אין קשר ישיר, לכן איננו מסוגלים לגלות אותו, כיוון שאנחנו רואים את התוצאות בלבד, ביטוי הקשר הכללי בין כל חלקי הבריאה.

הקשר עצמו מתקיים דרך כוח עליון אחד ויחיד שמפעיל אותנו. לכן אפשר להבין את העולם רק על ידי גילויו של הכוח המפעיל האחד הזה. כפי שבגוף יש מוח אחד שאליו מחוברים כל האיברים: ידיים, רגליים, הכול מחובר למוח ומופעל משם. כך אנחנו מחוברים באמצעות כוח אחד חכם, רגיש, הכול יכול שקיים בטבע שנקרא בורא "אחד". לולא הכוח העליון הזה, דבר לא היה קושר בינינו.

עכשיו, כשהכוח הזה יורד ומתקרב אלינו, אנחנו מתחילים להרגיש שאנחנו "קשורים" בינינו וגם אליו, מחוסר ברירה. איננו מרגישים את הכוח עצמו, אלא את תוצאות התקרבותו, התלות הגדלה בינינו והטבע. בשבילנו זו בעיה, איננו רוצים להיות קשורים. היה נדמה לנו שבהתקדמות הגשמית אנחנו רוכשים את העצמאות מהטבע – בתוך הבית שלנו, עם המזון במקרר, עם חימום האוכל במיקרוגל, עם מיזוג אוויר, עם הקשר האינטרנטי עם כל העולם, אנחנו נרגיש מוגנים לחלוטין מהטבע. אך אנחנו מרגישים תלות גדולה יותר בטבע, כיוון שהוא/הבורא מתקרב אלינו. אם אנחנו מבינים את חשיבות התקרבותו, את התגלותו, כדי שנתקרב אליו בעצמנו, נוכל להתייחס להתקרבות בין בני אדם כאל אמצעי להתקרבות לבורא. הפוך את האמצעי למטרה ואת המטרה לאמצעי!

עכשיו כשהבורא מתקרב – רע לנו. בואו נעשה את ההפוך! כתוצאה מהתקרבותו אנחנו מרגישים שמקרבים אותנו חזק זה לזה, אך בואו נתקרב בעצמנו עד כד כך שהוא ירד ישר לתוכנו וימלא אותנו!

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "תכונתה של חכמת הנסתר בכללה", 13.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מנגנון למשיכת הבורא
אל תמתין לסימן קריטי
לא כדאי לחכות לחסדי הטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest