דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הפגישה נקבעה במרכז הקבוצה

הפגישה נקבעה במרכז הקבוצה

2012-02-24_1225_w.jpg

שאלה: איך אפשר להחזיק את אותה הרגשת האחדות, שנולדת בינינו בזמן הסדנה?

תשובתי: צריך כל הזמן לחפש מה מסמל המושג "מרכז הקבוצה", האם זאת איזו הרגשה, הבנה שכלית, כלי, גילוי הבורא? השאלה הזאת לא צריכה לדעוך, כאילו שהנקודה המפתה והמושכת הזאת משחקת איתנו, פעם מסתירה את עצמה ופעם מתגלה. ובתשובה לחיזור הזה, אתה כל הזמן בוער בתוך הרצון ורודף אחריה, כמו אדם מאוהב.

צריך כל פעם מחדש יותר ויותר עמוק לברר את הרגשת האחדות שנולדה, בכך שמשקיעים בה יותר ויותר שכל ורגש, כוחות חיבור ולגלות כל מיני פריטים. הקשר שמושג על ידינו הוא רבגוני וכולל בתוכו הרבה אבחנות, אלמנטים, פרמטרים. לכן היא כל הזמן פעם נעלמת ופעם מתגלה.

מאוד משפיעה העובדה, איזו יגיעה משקיעים בזה החברים, ולא חשוב עד כמה הם מצליחים. כך אנחנו משפיעים זה על זה ובזה כל העבודה שלנו.

אבל זה לא סתם חיפושים בחושך גמור לא ברור של מה. אנחנו חייבים לברר מראש מה אנחנו מחפשים. כי אם אנחנו בכלל לא מתארים לעצמנו מה זה מרכז הקבוצה, זה אומר שבינתיים עבורנו "ישראל, אורייתא וקוב"ה", לא נמצאים בנקודה אחת. זוהי עדות של חוסר הבנה מוחלט, מה זה מטרה, חיבור, ערבות, זה עדיין לא נתפס – לא מצד האור ולא מצד הכלי. כל האבחנות האלה עדיין לא מצטלבות עבורנו בנקודה אחת. אבל זה לא נורא, בכל אופן התחלנו בעבודה אמיתית.

אם הרגשת האחדות מושגת, צריך להשתדל לא לאבד אותה לאחר שהסדנה הסתיימה. אם כל אחד כל הזמן יחשוב עליה, אז ההרגשה הזאת לא תאבד לאף אחד. הוא יימצא תחת השפעת השדה הכללי, שאותו אנחנו יצרנו יחד ולא יוכל להשתחרר מהמחשבה הזאת, אפילו אם הוא ירצה. אפילו אם סביבו ייווצרו תנאים חיצוניים כאלה שינסו למשוך אותו הצידה, בכל זאת, זה לא יקרה.

מתוך שיעור בנושא דיון על הסדנה, 21.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מרכז הקבוצה זה מקום התיקון
פריצה דרך המרכז המשותף של המעגל
פרטים לדיוקנו של הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest