דף הבית / כלכלה / כסף / הפּשרה על התקציב של ארה"ב היא אסון

הפּשרה על התקציב של ארה"ב היא אסון

דעתו של הכלכלן האמריקאי פול קרוגמן, חתן פרס נובל לכלכלה: "הפשרה שהושגה בוושינגטון בסוגיית החוב המדיני, היא אסון. כתוצאה מכך ייגרם נזק לכלכלה שגם כך בקושי נושמת. היא גם לא תפתור את בעיית הגירעון האמריקאי, אלא רק תחריף אותה".

דעתו של ריצ'ארד קו, הכלכלן הראשי של הבנק Nomura ב – Handelsblat: "אם ההוצאות ימשיכו להצטמצם, ספירלה דיפלציונית תאיים על ארה"ב. זוהי חזרה על הטעויות שעשתה יפן בשנות ה-90. המדינה אינה צריכה להשתחרר מעול החובות במקביל לסקטור הפרטי. ליפנים נדרש כמעט עשור שלם כדי לצאת מהמיתון, ובמקביל לכך, החוב המדיני גדל בצורה משמעותית. ארה"ב, בריטניה ואירופה חוזרות עכשיו על אותה הטעות".

תגובתי: הבעיה היא, שחוקי הטבע מאלצים אותנו לפעול. וכדי לדעת כיצד לפעול, עלינו להכיר את החוקים האלה. למרבה הצער, על אף שהמנהיגים מדברים על החוקים החדשים של הקשר האינטגרלי שמתגלים עכשיו בעולם – הם אינם יכולים לחשוב על העולם כעל גוף אחד שלם, מפני שהם עצמם עדיין אינם בנויים כך מבפנים: הם עדיין אינדיבידואליסטים, אגואיסטים, לא מתוקנים.

אך הטבע, כמו שופט קפדן, אינו סולח על כך, ומעניש את האדם לפי מידת ההתפתחות שאותה הוא כבר היה צריך להשיג. לכן, ככל שנמשיך לפגר בהתפתחות, כך נרגיש מכות יותר גדולות, עד שהן יגרמו לנו לברר ולהבין את סיבתן.
ידיעות קודמות בנושא:
הצנע יניע את ספירלת הקריסה
יוʺר קרן המטבע הבינלאומית הזהירה מפני קטסטרופה גלובלית
אמריקה ואירופה טובעות יחד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest