הפָסָל של נשמתי

שאלה: נדמה לי שכדי להתחבר עם הטקסט של ספר הזוהר, שכביכול נכתב בשׂפה לא מוכרת, דרוש נס אמיתי. בעולמנו קשה להאמין בניסים…

תשובתי: אני לא יודע מה הכוונה "להתחבר עם הטקסט". אני שומע איזה סיפור, בשׂפה שאינה מובנת לי, רק אמרו לי, שבסיפור מדובר עליי, על כל מה שהוכן עבורי היום וצריך להתרחש בעתיד. אני מאוד משתוקק לגלות זאת, כי הרי זה חשוב ביותר עבורי! ספר הזוהר, הוא כמו קוד סודי שאני חייב לפענח באיזושהי צורה, עליי לגלות את הטקסט הזה. אז מה לעשות?

המקובלים אומרים שאם תשתוקק לזה בכל כוחך, תרצה ותחפשׂ גישה נכונה, אז תגלה. אתה יכול לגלות, אך הכול תלוי בכמה מאמצים תשקיע. צריך ללמוד הרבה, ללמוד להרגיש, להתכחש לאיזה שהן תכונות פנימיות שלך, כדי להבין את הטקסט הזה, כי הרי מדובר בו על הבנה וגישה לחיים שמנוגדות לך לחלוטין. אתה חייב להתלבש ברעיונות האלה, לזהות את עצמך עם הדמויות, להבין ולאהוב אותן, גם אם עכשיו הן אינן מוצאות חן בעיניך ואינך מבין אותן באופן שלם. אתה חייב לשנות הרבה בתוכך, אם אתה רוצה להבין ולהשׂיג את הסיפור הזה.

בעיקרון, אתה משנה את עצמך בהתאם לסיפור. וכל מה שמסופר בו הופך עבורך ליותר קרוב, מורגש ומובן על ידך – עד לדרגה שאתה פתאום נכנס לתוכו ומגלה אותו. זה התרחש בזכות הרבה פעולות שבהן אתה השתדלת להידמות לעולמו של הזוהר: "מה זה יכול להיות? אני רוצה להרגיש ולהבין! אני רוצה לחיות בזה! כיצד עליי להשתנות כדי לראות אפילו במקצת על מה שמספר הזוהר?!".

צריך כל הזמן לראות שנמצא בתוכך חומר שמשתנה ומדמה עצמו לסיפור: אני – זו אותה הפלסטלינה שממנה הסיפור חייב לפסל צורה. אני רוצה שהוא יברא אותה! כך אני מקרב את עצמי לסיפור, לא להבנה, אלא להשׂגה, להרגשה, כמו שנאמר: "וידע אדם את חוה". הגישה שלי מורכבת מזה, כדי שהסיפור של הזוהר כל הזמן ייצור בי צורות יותר ויותר מתקדמות, עד שאני אקבל על עצמי את הצורה האמיתית. כי הרי סיפור מסמל גילוי.

כך אנחנו צריכים לעבוד עם הטקסט, וזו חייבת להיות הגישה שלנו לספר הזוהר. אני רוצה, שהספר ישנה אותי, יפסל מהחומר שלי את כל מה שצריך. אני מוכן להכול ומוסר אליו את עצמי באופן שלם ומלא.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 25.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
הקוד הסודי של הזוהר
לפי היגיעה – השכר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest