דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / הערפל מתעבה, אך הכיוון כבר ברור

הערפל מתעבה, אך הכיוון כבר ברור

שאלה: באבולוציה של עולם החי ישנן דוגמאות לכך שאיברים שנראו "מיותרים", התגלו עם הזמן כלא מיותרים בכלל ובעלי תפקיד חשוב. האם גם אנחנו יכולים במדרגה שלנו למצוא בתוכנו כאלה איברים שיופעלו בשלב החדש?

תשובתי: רק מצד השלילה. היום אנחנו מרגישים חסרי אונים, חסר לנו הידע על המערכת המושלמת של העולם. למעשה, זהו חיפוש האלוקים, הבורא. הרי מדובר במערכת הכללית שתעבוד בשלמות ובהרמוניה מלאה. אם נדבר בשפת הקבלה, זה נקרא "התלבשות האור בתוך הכלים", "גילוי הבורא לנברא". אין בורא ללא נברא ואין נברא ללא בורא. שניהם מתגלים יחד: האורות והכלים.

היום, הבורגנים שנבהלו מצמצום ההכנסות צועקים שיש משבר. זהו עדיין לא הזעזוע האמיתי, ובכל זאת הוא מעורר אותנו לחיפוש המנגנון הכללי. מה נסתר מעינינו? מה אנחנו לא מבינים? מַהם הגורמים הקובעים? אלו כוחות וחוקים משפיעים על המצב? כיצד ניתן לשלוט במצב?

ניצבות בפנינו שאלות רבות, ואנחנו עוד נצטרך להשקיע הרבה מאמצים (ייתכן שהם יהיו מלווים בהרבה דם שיישפך), כדי לקבל את התשובות. אך הכיוון הזה כבר הופך להיות ברור. בעבר רק בודדים צעקו עליו: "מועדון רומא", בעל הסולם, איש האקדמיה ורנדסקי שכתב על כך ספרים רבים בתחילת המאה שעברה, שבהם משתמשים גם היום במערב, על אף שבעיני הרוסים הם נראו חשודים מדי. בימינו מצטיירת מגמה ברורה: אנחנו חסרי אונים מפני שאיננו יודעים את כל החוקים.

בתחום הכלכלה זה כבר ברור. לא מזמן ראיתי סרטון שבו הוצגו פניהם של ברוקרים מכל רחבי העולם, שמסתכלים על מסכי הבורסה. הם במבוכה, העיניים שלהם משקפות בצורה בהירה להפליא את חוסר הבנת המצב. הם נמצאים עכשיו במצב הטוב ביותר של החיפוש, ופשוט עושים את העבודה עבור כל האנושות.

כי כשהאדם מביט על המסך המלא במספרים, הוא בעל כורחו שואל את עצמו: "היכן כאן החוק החדש, שאינו ידוע לי, ששולט על העולם?". זהו כבר החיפוש של המדרגה הבאה, חיפוש אחר מערכת הקשר הכללית, האינטגרלית והגלובלית בין בני האדם, שללא היכרות עימה, לא יהיה לנו מה לאכול מחר. יכולות להיות גם צרות אחרות, כולל מהפכות ומלחמות.

ולכן, המשבר הכלכלי קובע לנו את הכיוון. כי למעשה המשבר הוא לא בכלכלה, אלא בקשר ההדדי האגואיסטי שלנו שכבר אינו פועל יותר. מתברר שאף פיתרון לא יעזור: גם החיסכון, גם הזרמת הכספים וגם העזרה הבינלאומית למדינות עניות – רק מגבירים את המשבר. כל עוד אתה מתבסס על ההיגיון האגואיסטי הקודם שעד היום הוכיח את עצמו בצורה מצוינת – מה שלא תעשה, יגרום למצב ללכת ולהחמיר. עדיף כבר לא לעשות כלום.

וכך, אנשים יושבים מול המסכים כמו מהופנטים עם שאלה אילמת ופחד בעיניים. וזה טוב מאוד, זוהי דוגמה נפלאה למצב הנוכחי של האנושות. אנחנו עדיין לא יודעים באיזו "מפלצת" נתקלנו. מתקרבת אלינו כביכול איזושהי חללית מהחלל החיצון, ואנחנו שרויים בפחד, מבלי לדעת מה לעשות.

בשלב הזה אפשר לצאת ולהסביר בקול רם בכל המקומות על הסיבה למתרחש ועל הפיתרון. בזכות ההפצה, גם אנחנו נעלה במדרגות ההשפעה, והאנושות תעשה צעד קדימה. הרי זאת אותה המערכת שבה אפשר לגדול אל המדרגה הבאה. הגיע הזמן, ולכן איננו יכולים לעשות שום דבר, אם הוא לא תורם להשפעה.

מתוך שיעור על מאמר שבעל הסולם פרסם בעיתון "האומה", 08.09.2011
ידיעות קודמות בנושא:
מחליפים תוכנה
מי שיהיה אינטגרלי – יצליח
תעזור לפרי להבשיל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest