דף הבית / המשבר ופתרונו / הערך של המערכת האינטגרלית הוא שוויון

הערך של המערכת האינטגרלית הוא שוויון

שאלה: איננו מבינים את הקשר ההדדי של האדם עם הטבע, שלא לדבר על הקשרים ההדדיים בין בני האדם. הם בכלל נסתרים. למשל, השמדה של דרורים בסין בשנות ה – 60 גרמה לרעב של עשרות מיליוני בני אדם במדינה.

השמדת חתולים בצפון קוריאה גררה הופעה של כמות עצומה של חולדות ונחשים, מה שבסופו של דבר הצריך יבוא של חתולים ממדינות שכנות. השמדה של זאבים תוביל תמיד לחוסר איזון במספר הצבאים, חזירי הבר, מפני שבעיקרון, הזאבים הורגים רק חיות חולות. אפשר לתת הרבה מאוד דוגמאות כאלה, אבל השאלה שלי נוגעת דווקא לרמה האנושית. האם אתה מסכים עם האמירה שהטבע הכללי חשוב יותר מהפרטי?

תשובתי: לא אחד על חשבון האחר. אם לוקחים מערכת אינטגרלית, אז כל חלק במערכת שווה בערכו לכל המערכת. מפני שאחרת המערכת לא תהיה אינטגרלית, סופית, מוחלטת.

הערה: ישנה אמירה שאם האדם נחוץ למערכת הכללית אז הוא קיים, ואם לא, אז הוא לא קיים.

תגובתי: אני יכול לומר זאת על הטבע הדומם, הצומח והחי אבל לא על האדם, מפני שהאדם עם האגואיזם שלו מתערב בטבע, שולט עליו, ויכול לעשות ככל העולה על רוחו, אפילו בניגוד להיגיון הבריא.

שאלה: מדענים טוענים, שכל המערכות עוברות תהליך אבולוציוני. תחילה יש תמיד תהליך של דחייה, חלוקה, כדי להתקדם למצב הבא, לאיחוד, אבל כבר בדרגה גבוהה יותר. עכשיו הטבע הפריד וחילק אותנו על ידי נגיף הקורונה. ואנחנו כביכול מפתחים איזו מציאות וירטואלית. מהו השלב הבא של דרגת הקשר בינינו?

תשובתי: אנחנו צריכים להבין שהקשר שלנו צריך להיות, בראש ובראשונה, אינטגרלי ולהוביל אותנו לאיחוד. אנחנו לא חיות שצריכות להתאחד באופן אינסטינקטיבי. אנחנו בני אדם, אבל אנחנו נמצאים במצב שהוא מנוגד לאיחוד הזה. בתוכנו יש משחק נוקשה של האגו. לכן נצטרך להבין ולהכיר את הקלקול שלו ולהתעלות מעליו.

מתוך תוכנית טלוויזיה "עידן שלאחר נגיף הקורונה", 16.04.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest