דף הבית / כלכלה / כסף / העסקים בעולם האינטגרלי

העסקים בעולם האינטגרלי

הכלכלה העולמית עומדת על סף שינויים גלובליים, שמהותם מסתכמת בקיצוץ עמוק וקבוע בביקוש, קיצוץ שאי אפשר להימנע ממנו. פירוש הדבר, שכושר היצור של המפעלים שמייצרים מוצרים שאינם חיוניים, יתאפס בהדרגה. קודם כל ייסגרו העסקים החלשים, שרמת התחרותיות שלהם, כושר הייצור והחדשנות שלהם ירודות.

השינוי הבסיסי הדרוש הוא ויתור על הרווח, שהוא מטרת הקיום של העסק. הרווח ימשיך לשחק תפקיד בתפקוד העסק, אבל יפסיק להיות חשוב כשלעצמו, אלא מה שיקבל חשיבות הוא הייעוד של הרווח – לאיזו מטרה הוא משמש.

כיום הרווח הוא העיקר בכל תהליך ייצור, לשם השגתו משתמשים בכל האמצעים, והוא מתבזבז על מילוי הרצונות של קבוצה מצומצמת של אנשים. הרווח צריך להתקבל כתוצאה מפעילות כלכלית ותעשייתית אפקטיבית, לשמש כאמת מידה ליעילות שלהן, אבל להיות מופנה במלואו להעלאת כל פרט בחברה מעל לקו העוני. עם זאת, הקצאת הרווח של כל מפעל להעלאת רמת החיים עד לרמת חיים חיונית, צריכה להתקבל הן על ידי המפעל והן על ידי החברה, כתנאי הכרחי לקיום כל החברה בתנאים הקיימים.

ודאי שלבעלי המניות ישנה הזכות לקבל את חלקם מהרווח, אולם הם יילחמו על ההשתתפות דווקא בפיתוח מפעלים שחיוניים לחברה. תרומתם תירשם בחשבון האישי של כל אחד מהם, והחברה ודעת הקהל יחזקו אותם בכך.

אחוז קבוע מהרווחים וההשקעות יש להקדיש לפיתוח השכלה אינטגרלית וחינוך של המנהלים, בעלי המניות ועובדי המפעלים – הרי דווקא בהם תלוי המפעל המוצלח והחלוקה הצודקת שלו מבחינה חברתית.

בעולם האינטגרלי רק יחסים חדשים בייצור יכולים להשתלב בהצלחה בעסק. מנועי ההנהלה החדשים – הם העובדים של המפעל. העיקרון של "עובד-מעביד" יעבוד גם בהמשך, אולם רק בתוך מערכת של יחסים חבריים, איחוד, שאיפה למטרה אחת במסגרת המפעל, המדינה, העולם.

כך המשימה הבסיסית של היזמים תהיה משיכת מיליוני אנשים אל יצירת עתיד משותף – חברה של ערבות הדדית. בהמשך כולם יהיו מוכרחים לקבל השכלה וחינוך אינטגרליים. כל אדם שמבסס את עבודתו על הערכים של החינוך האינטגרלי, ישיג תוצאות נכונות. עיצוב ופיתוח הבסיס הערכי של העובדים צריכה להיות אחת העדיפויות הראשונות של היזמים.

כיוון שהמוטיבציה של האדם תפסיק להתבסס על גורמים גשמיים, בעקבות הדאגה ההכרחית מצד החברה לספק לו את כל הדרוש לקיומו, מוכרחים לחפש שיטות חדשות לתמרץ אנשים לעבוד באופן אפקטיבי – על ידי שאיפה למנהיגות לטובת החברה, על ידי הערכה חברתית ועוד…

שום מפעל לא יוכל להפוך למרכיב של המערכת הכלכלית העולמית החדשה, אם הוא לא יעבור טרנספורמציה, התחדשות רוחנית פנימית, ואם הוא לא ייקח על עצמו את ערכי היסוד החדשים.

ידיעות קודמות בנושא:
הפיתרון הפשוט של הבעיות הכלכליות
הכלכלה המעורפלת של תקופת המעבר
המעבר לכלכלת העתיד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest