דף הבית / כלכלה / כסף / העליות והירידות של הדמוקרטיה

העליות והירידות של הדמוקרטיה

דעתו של פיליפ סטיוונס, פרשן ב-Financial Times: "שנת 2011 התאפיינה בהתפתחות הדמוקרטיה ובפשיטת הרגל של המדינות הדמוקרטיות. בעולם הערבי הודחו הרודנים ומנהיגי המדינות העשירות כבולים על ידי המשבר.

בואו נקבל את פניו של חוסר הסדר העולמי! אף אחד לא חזה התפתחויות שכאלה. למדינות המערביות יש סטנדרטים כפולים: הן תומכות במרד במגרב ומקוות שהשליטים בערב הסעודית ישרדו.

נערכו אינספור ועידות פסגה למען הצלת האירו. האירופאים העלו את חוסר ההחלטיות לרמה של אומנות. וושינגטון משותקת על ידי המניפולציות בקונגרס, וברק אובמה הפך מנואם גדול לנשיא קטן.

משני צידי האוקיינוס האטלנטי העמים חווים אכזבה מהממסד הפוליטי. זה לא טוב להאשים את הדמוקרטיה – זוהי שיטת השלטון הגרועה ביותר, אם לא לוקחים בחשבון את כל השיטות האחרות. אם בנוף הקודר הזה קיימת קרן אור, הסיבה לכך היא ששנת 2012 מבטיחה לשליטים בכל העולם יותר סיבות לפחד".

התייחסותי: הפחדים, יחד עם חוסר ההחלטיות והיעדר ההחלטות, יובילו את העשירים והעניים, את פשוטי העם ואת השליטים, את כל אחד מסיבותיו הוא, לייאוש ולמלחמת עולם, או ליכולת לשמוע את הפיתרון ה"מגוחך": שאיפה לאינטגרציה המבוססת על חינוך אינטגרלי והשכלה אינטגרלית לכולם. השיטה, חומרי הלימוד, המורים והמחנכים – מוכנים!

ידיעות קודמות בנושא:
סוף הדמוקרטיה האמריקאית
המשבר הגלובלי – מטוס ללא טייס
דוהרים לעבר האסון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest