דף הבית / משבר עולמי / העירבון הבטוח ביותר

העירבון הבטוח ביותר

הדבר העיקרי שהאדם רוצה הוא הביטחון וההרגשה שהוא מוגן: מצב כלכלי יציב, תנאי מחיה טובים, בריאות גופנית. הרגשת הביטחון היא הרצון האינסטינקטיבי הרגיל שהגוף הבהמי דורש. הצורך הזה קיים גם אצל בעלי החיים, שאוגרים לעצמם מזון לחורף.

אך מפני שהרצון האגואיסטי שלנו גבוה יותר משל כל היצורים האחרים, אנחנו רוצים לארגן לעצמנו הגנה, כמו ביטוח לכל החיים, מה גם שנדמה לנו שנחיה לנצח. מלבד זאת, אנחנו רוצים לספק הגנה בטוחה לילדינו.

ועל אף שאנחנו רואים שלאף אחד זה לא מצליח בפועל, איננו יכולים לוותר על זה. כבר ברור שגם אם תעבוד קשה ותרוויח הרבה כסף, עדיין לא תוכל להבטיח שום דבר למחר, לא לעצמך ולא לילדיך. הרי אנחנו חיים בעולם מאוד לא בטוח ולא יציב.

זוהי בעיה פסיכולוגית ידועה. הייתי אומר שזאת בעיה רוחנית. הרי אם אנחנו מכירים בקיום הכוח העליון שמארגן את כל חיינו והכול נמצא בידיו, אז ברור שלעולם לא נצליח ליצור לעצמנו שום הגנה בכוחות עצמנו.

מניסיון החיים נדמה לנו שככל שהאדם עשיר יותר, בריא יותר וחזק יותר, הוא יכול להיות רגוע יותר ובטוח יותר בעתידו בהשוואה לאחרים. אך אנחנו רואים שגם זה יכול להשתנות ברגע אחד, וזה לא מבטיח דבר. לכן חכמת הקבלה מציעה פיתרון אחר לאדם. אם תתקשר לכוח העליון, הכוח היחיד שמנהל את כל המציאות, בכל המקרים ובכל הזמנים, זה יהיה העירבון הבטוח ביותר שלך.

בכוונה ניתנה לנו ההרגשה של חוסר הביטחון, חוסר האונים, הפחד, הספקות למיניהם, כדי שנמצא את התשובה הנכונה עליהם! כלומר, כדי שנבין מה באמת יכול לתת לנו ביטחון יציב בכל מקרי החיים.

אולי נדמה לך שהבורא רחוק מדי, שהוא נמצא בעולם אחר ואינך מרגיש קשר איתו (על אף שאתה בהחלט יכול לגלות אותו). אך כאן, בעולם שלנו, הדבר הבטוח ביותר זה לארגן לעצמך סביבה שתמיד תתמוך ותעזור לך. סביבה שתתחייב לדאוג לכל אחד כפי שהוא דואג לאחרים. אם האדם היה חי בתנאים של עזרה הדדית כזאת, זה היה נותן לו ביטחון בכול.

מתוך שיעור בנושא כסף, 02.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
שלוש רמות של ביטחון
משכורת מהאור העליון
פיצוי מהמימד העליון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest