דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / העיקר, שהילדים יגדלו לשמחת האבא

העיקר, שהילדים יגדלו לשמחת האבא

כשהעליון יורד לתחתון, זה מורגש בתחתון כחושך. כלומר, זו פגיעה באגו שלו. אבל, אם התחתון רוצה להבין את העליון, להכיר את הכוונות שלו. למרות ההרגשה הרעה שלו הוא לא רוצה להאשים את העליון, אלא משתדל להצדיק אותו, בכך שמבין שהעליון פועל רק לטובת התחתון. לכן התחתון צריך להעלות את המודעות שלו כדי להצדיק את העליון.

התחתון אומר, שעכשיו מתגלה בו אח"פ דעליון, ולמרות ההרגשה הרעה שלו הוא צריך להידבק אליו, כלומר לא רק לרסן את עצמו ולנשק את המקל המכה של העליון, אלא לקבל את כל אותה ההנהגה בשמחה ובצורה רצויה. זה יכול להיות מורגש כצרות ובעיות והשפלות וביזיון, לא ידוע מה שהבורא מכין לאדם. אבל אני צריך להבין שכל זה לטובתי, שזו פגיעה באגו שלי ושזה נפלא!

אפילו שאני סובל, אבל עכשיו האגו שלי לא יוכל להרים את הראש. לכן אני אפילו לא מבקש מהעליון להבין ולהכיר אותו, אלא רק קצת הכרה, באותה המידה שבה אוכל להתייחס טוב אליו. כלומר אני רוצה להבין ולהרגיש את ההתנהגות שלו, כדי להידמות לו.

כאן ניתנת לנו ההזדמנות לפתח את המודעות שלנו, את הראש, כמו לילד שמשתדל להבין את האימא. נדמה לו, שאימא מתנהגת רע ביחס אליו, אבל הוא מבין שזה לא יכול להיות! וכאן הקבוצה, וכל האמצעים האחרים, יכולים לעזור לאדם להגיע לכזאת דרישה.

כאשר אנחנו יוצאים להפצה אנחנו מכינים את עצמנו לקבלת המכות, שזה "צער גידול בנים". אבל אנחנו חייבים להצדיק אותם, כתחתונים שאינם מבינים ואינם יכולים לפעול אחרת. אנחנו צריכים להעלות את החסרונות והדרישות שלהם לעלי עליון (לקבוצה, ועוד יותר למעלה) ולתקן את היחס שלהם.

התפילה שלנו תהיה כפולה. העליון, שמעלה את הבקשה של התחתון למעלה מקבל כפול, כדי שבעצמו יהפוך לגדול ויוליד את התחתון. לכן, קודם כל אנחנו צריכים לבקש מהעלי עליון כוח לא לזלזל בתחתונים, לא לזרוק אותם ולא לשנוא אותם, אלא לאהוב אותם, אף על פי שהם מבזים ומאשימים אותנו. ולמרות זאת אנחנו מבקשים כוח כדי להיות גדולים ולהתייחס אליהם באהבה, בהשפעה, במסירות נפש ולטפל בהם במסירות, כדי להביא להם את אותו החלק של האור שדרוש להם.

את כל זה אנחנו עושים, לא כדי שהם יקללו אותנו ויסכימו לפעולותינו, אלא רק שהם יגדלו לשמחת הבורא! ואז כל התהליך הזה הופך להיות בעל מנת להשפיע.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 23.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
היריון, הוא הקרבה עצמית למען התינוק
בקשה כפולה ותשובה כפולה
לפני שהעליון יפנה אלינו את הגב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest