דף הבית / העיקרון של מערכת האינטגרלית

העיקרון של מערכת האינטגרלית

שאלה: העיקרון הבסיסי של מערכת אינטגרלית הוא שהשלם גדול מסכום חלקיו. לקבוצה יש פוטנציאל לרכוש אינטליגנציה משלה. אם אתה לוקח עשרה אנשים, כשהם מתאחדים, הם מקבלים הרבה יותר עוצמה מהעצמה שיש לכל אחד מהם. מה מתווסף מהחיבור?

תשובה: מתווסף האגואיזם שלהם, שאיתו הם דחו בעבר זה את זה, ועכשיו הם מחוייבים למשוך זה את זה כדי להתחבר. לכן, כאן גם תכונות חיוביות וגם שליליות עובדות בצורה חיובית. אחרי הכול, אנחנו מתעלים מעל הדחייה ומתחילים להשתמש באגו שלנו להתקרבות אחד לשני, ולכן התוצאה כאן יותר גדולה.

שאלה: נניח שיש לי שני קילוגרמים של אגואיזם, ולך יש שלושה אם התאחדנו, אז לא קיבלנו חמישה קילוגרמים, אלא יותר. מדוע?

תשובה: כי לאחר שהחלטתם להתאחד, כל אחד מתגבר על האגואיזם האישי שלו. בסיכום פשוט מתקבלים חמישה קילוגרמים של אגואיזם, ואם אנחנו מתגברים על האגו שלנו, אז הכמות גדולה פי כמה וכמה – כוח מאוחד גדול. לכן, עלינו לחפש כוחות להתעלות מעל עצמנו. במילים אחרות, אנחנו מקבלים אנרגיה נוספת מלמעלה, וכוחות נוספים ועצומים מתווספים לאגואיזם הכולל שלנו, כדי להתעלות מעל חמשת הקילוגרמים שלנו ולהתאחד. אז במקום חמישה קילוגרמים, אתה מקבל חמש מאות קילוגרמים.

שאלה: האם איחוד כזה בינינו מעלה אותנו לרמה גבוהה יותר?

תשובה: לרמה אחרת לגמרי, לרמה חדשה ואיכותית יותר! אם אנשים מתאחדים באופן רגשי, מתעורר בהם כוח מיוחד של קהילתיות, הדדיות, קשר, שקודם לא היה ביניהם ובא לידי ביטוי בהם. במקום הפירוד שהיה ביניהם בעבר, הם רוכשים את כוח האחדות. והתכונה החדשה הזאת שולטת עליהם. ממנה הם מתחילים להרגיש טבע אחר לגמרי, לראות שהטבע הוא אינטגרלי. הם לא ידעו זאת קודם, הם האמינו שהטבע בנוי על אינדיבידואליות, על אגואיזם. אבל מתברר שהטבע הוא ממש לא אגואיסטי.

 

מתוך תוכנית הטלוויזיה "מיומנויות תקשורת", 25.09.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest