דף הבית / העיקרון להעלאת מוטיבציה

העיקרון להעלאת מוטיבציה

שאלה: מה העיקרון הכי חשוב שאתה יכול ללמד אותי, כדי להרים את רמת המוטיבציה שלי? מה אני צריך לומר לעצמי?

תשובתי: קודם כל אתה צריך להגיד לעצמך שהעבודה שלך היא מאוד חשובה, שתקבל עבורה הערכה מהרבה אנשים, שיכבדו ויסתכלו עליך כאל מומחה מיוחד, שתגיע הביתה ולפני השינה תקבל טלפון מאדם שמודה לך על כך שעשית את העבודה הזאת ובזכותך הוא הצליח במשהו. בקיצור, שאתה מרגיש שאנשים מעריכים אותך.

הערה: אני רואה שלמילה הערכה יש שני היבטים. אחד, זה שאני אעריך את מה שאני עושה. והשני, שהסובבים יעריכו את מה שאני עושה.

תגובתי: כן.

שאלה: אני רוצה רגע לדבר על ההיבט הראשון, שאני אעריך את מה שאני עושה. אני יכול בכל דבר שאני עושה להעריך את עצמי וכך להגביר את המוטיבציה שלי, זאת אומרת, המוטיבציה בידיים שלי. אני יכול לנהל אותה כמו מכשיר?

תשובתי: כן, יכול להיות שאתה מאוד נהנה מהמקצוע שלך ואז אתה מבצע את זה, זה שייך לטבע שלך.

שאלה: אנחנו אנשים שונים, לכל אחד יש טבע משלו. אבל אנחנו חיים במערכת, בחברה אנושית. הטבע יצר כל אחד מיוחד, מה העיקרון האינטגרלי של פרט בתוך מערכת שיכול להגביר את המוטיבציה של הפרט, להרגיש שהוא חלק ממערכת ותורם לה? באלו משקפיים אינטגרליים אני צריך להסתכל כפרט בתוך מערכת?

תשובתי: קודם כל שאתה נמצא באיזושהי צורה במרכז העניינים. אפילו אם אתה רק מתייק מסמכים או מנקה משהו, לא חשוב מה אתה עושה, כל אדם ואדם באשר הוא, יכול להרגיש שהוא נמצא במצב חשוב. למשל אם המנקה לא מסדר את המשרד, לא תמצא שם שום דבר. המנקה עושה הכול כדי שהם יצליחו בעבודות שלהם. ועל ידי העבודה הוא עוזר להם וככה כל אחד ואחד בחברה.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", מס' 1290, 13.12.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest