העטרה של הכנס

שאלה: בספר הזוהר, במאמר "לילה של הכלה", מתואר איך הכלה (השכינה הקדושה) מקשטת את עצמה לפני הפגישה עם החתן (הבורא). אילו תכשיטים אנחנו הכנו לעצמנו בקבוצה, כדי לקשט את עצמנו לפני הכנס המיועד?

תשובתי: הקישוט של הכלה זה העטרה של הכלולות, ה"כתר". זוהי ספירה עליונה, שלא שייכת לשאר הספירות, אלא היא המקור שלהן. המושג "כתר", זו השפעה, שאין לו שום צורה קונקרטית, ללא שום תכונות. זה כל מה שאנחנו צריכים לדעת על השפעה, וכל השאר, זה ביטויים של ספירת ה"כתר" ש"מלכות" מקבלת.

עטרה, זו השפעה ללא שום צורה מוגדרת. וזה דווקא מה שאנחנו צריכם להשתוקק אליו, כמו שנאמר: "עטרה על ראש צדיק". צדיק, זה נקרא ספירת "יסוד", שמחברת בתוכה את הספירות האחרות. אם אנחנו רוצים להתחבר, אז אנחנו מרגישים צורך ב"עטרה" שמונח על ראש הצדיק, על המחשבות והרצונות שלו, על התוכניות שלו. דווקא שם צריכה להימצא ושם גם נמצאת העטרה.

צדיק, ספירת "יסוד", זה מקום הזיווג עם האור. לאחר "צמצום ב'" אין מקום לזיווג ב"מלכות" עצמה, אלא רק ב"יסוד". (דווקא בגלל שבני ישראל לא רצו בזמנו, שהזיווג יהיה בספירת "יסוד", ביוסף, ולכן ירדו לגלות מצרים). והצדיקים, הם אלה שמלקטים בתוכם את כל האבחנות שאיתן הם יכולים לעבוד, חוץ מ"מלכות". כל האבחנות האלה מתחברות ב"יסוד". "מלכות" שעולה ל"בינה", נקראת "יסוד".

לכן כל העבודה שלנו היא להתכלל בכל מה שאפשר בקבוצה, עד כמה שרק אפשר, בכל לב ונפש. לפני הכנס אני מתכונן לבטל לגמרי את עצמי, כלומר להרגיש שכל התנועות שלי נעשות עם כל השאר, כל המחשבות והרצונות.

אני צריך לזכור שאני לא יכול לפנות בתפילה אישית! מי שמעלה תפילה אישית, גורם קורבן לנפשו. ואפילו שהוא רוצה לעשות נחת רוח לבורא, אבל הוא אישית בעצמו הורס בזה הכול. לכן ההתכללות בקבוצה קודמת לכל פעולה אחרת. וזה נקרא "יסוד", גם מבחינת יסוד העבודה וגם מבחינת ספירת "יסוד" שאיתה אנחנו עובדים במקום "מלכות".

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 08.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
בקש עבור כולם, ולא תטעה
למען אחיי אני מבקש
יוצרים הידמות לאור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest