דף הבית / אקטואליה / העוצמה הגרעינית של צפון קוריאה

העוצמה הגרעינית של צפון קוריאה

הערה: צפון קוריאה ממשיכה לצבור עוצמה גרעינית, להתגרות במערב ולאיים בתקיפה על ארה"ב ובעלות בריתה האסייתיות. ארה"ב שיגרה נושאת מטוסים ועוד ספינות לאזור חצי האי הקוריאני, אליהן הצטרפו שתי משחתות יפניות לתרגיל משותף. העולם צופה בדאגה וחושש שהמצב באזור יצא מכלל שליטה ועלול להוביל למלחמה.

תגובתי: הדבר בהחלט אפשרי. הבעיה היא ששליט צפון קוריאה קים ג'ונג און, העומד עתה בשלטון, הוא בחור צעיר שלא שירת בצבא ולא "הריח אבק שריפה", אבל הוא נושא בתפקיד של מפקד עליון. לכן, למה אפשר לצפות?

שאלה: למרות הסנקציות הכבדות שהטילה מועצת הביטחון של האו"ם על צפון קוריאה בעקבות שני ניסויי גרעין שביצעה והיא מבודדת יותר מתמיד בזירה העולמית, האם הם הצליחו להישאר עצמאיים ולהחזיק מעמד עד היום  בדרך נס?

תשובתי: מצד אחד, הם יושבים על שדות מרעה, מצד שני, בהשוואה לכל העולם המערבי, יש להם "מילוי נפשי" מסוים.

הערה: צפון קוריאה מתהדרת באידיאולוגיה כלכלית חברתית, שבה ההון ואמצעי היצור נמצאים בבעלות מוסדות חברתיים והתוצר הלאומי מחולק תוך שמירה על שוויון כלכלי חברתי.

תגובתי: שוויון כלכלי וחברתי מחבר בין בני אדם ונותן להם מילוי פנימי. ברגע שתפיסה זו תשתנה, כבר לא יהיה מילוי פנימי, כי חופש מרוקן את האדם. אם מוסיפים לאידיאולוגיה זו עקרונות קבליים, אז  אפשר לצפות לטוב. העיקרון הקבלי, זו חלוקה שווה של התוצר הגולמי המדיני. למעשה אין צורך בצבא אגרסיבי שיוזם תוקפנות אלא רק בצבא שמגן על הגבולות, לשם כך מספיק 10% ממה שהם מוציאים על הערכות למלחמה. הבעיה היא שהם אימצו את מדיניות "הצבא לפני הכול", שדוגלת בהפניית משאביה של המדינה לצבא בעדיפות ראשונה ובכך לחזק את המנהיג ולאפשר לו להמשיך ולהחזיק בשלטון, אחרת הם יכלו להיות מדינה שמתפתחת בצורה נפלאה.

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 13.4.2017

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest