דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / העולם שלנו זו הטבעה של עולם העשיה

העולם שלנו זו הטבעה של עולם העשיה

שאלה: העולם שלנו מהווה חלק מעולם העשיה ומהווה חלק מהעולמות הרוחניים. העולמות נבדלים בדרגת ההשפעה ואילו בעולם שלנו זה לא קיים. יכול להיות שהעולם שלנו בכל זאת הופיע בנפרד ולא כחלק מהרוחניות? הרי יש כאן איכות קיום אחרת. אז למה הוא נכנס למערכת הזו?

תשובתי: ראשית, כך כותב בעל הסולם. זו התשובה הראשונה והפשוטה ביותר. אני מסתמך תמיד על המקורות. שנית, העולם שלנו נמצא מתחת לכל העולמות הרוחניים ומהווה הטבעה של עולם העשיה, שבו קיימים אותם חלקים כמו בעולמות הרוחניים, רק שבעולמות הרוחניים החלקים האלה מקושרים על ידי חוק של השפעה, אהבה, קשר הדדי, ואילו בעולם שלנו, החלקים מקושרים על ידי חוק של קבלה ודחייה.

אולם בפריטים, העולם שלנו והעולם הרוחני זהים לחלוטין. עם זאת אסור לומר שהעולם שלנו נברא בנפרד. אנחנו לוקחים כיסוד את מה שאומרת חכמת הקבלה. זה כל מה שאני יכול לומר.

בספרי מקור כל זה מתואר ומוסבר קצת יותר ממה שאנחנו מבררים בהרצאות. אני סבור, שפשוט צריך ללעוס טוב טוב את כל זה, לבלוע ולעכל. זה ייתן לא רק הבנה, אלא גם הרגשה, עד כמה העולם הגשמי שלנו מקושר עם העולם הרוחני: במה הוא דומה, במה הוא הפוך ומנוגד, במה הוא יכול להשפיע על העולם שלנו וכולי.

כאשר אנחנו מדברים על הידמוּת של העולם שלנו לעולם העליון, אנחנו מתכוונים רק למבנה שלו, אבל לא לתכונות ולא להנהגה. למרות שהעולם שלנו מהווה הטבעה של העולם העליון, הוא מורכב מחומר אחר לגמרי. העולם הרוחני, מורכב מחומר של השפעה, אהבה, שילוב, ואילו העולם שלנו, הפוך לחלוטין, הוא מורכב מחומר אגואיסטי.

מתוך שיעור וירטואלי, 6.10.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest