דף הבית / כלכלה / כסף / העולם צפוי להיות בירידה במשך 100 שנים

העולם צפוי להיות בירידה במשך 100 שנים

דעתו של ר. גורדון (R.Gordon), כלכלן: הביטחון בכך שהצמיחה הכלכלית יכולה להימשך לנצח, שנוי במחלוקת. האנושות כבר עברה את תקופת הצמיחה המהירה היחידה בהיסטוריה שלה, ועכשיו שוב יורדת אל תוך חשיכה. בעתיד הנראה לעין, אפילו מאות שנים קדימה, הצמיחה לא תחזור.

משנת 1300 ועד 1750 לא הייתה שום צמיחה כלכלית בעולם. לאחר שנת 1750 היא האיצה בחדות. עכשיו הצמיחה מאיטה ואפילו המהפכה המדעית-טכנולוגית השלישית ברצף שהסתיימה בשנת 2004 אינה עוזרת.

האצת הצמיחה ב- 250 השנים האחרונות נגרמה על ידי שלושת המהפכות המדעיות- טכנולוגיות, כאשר השפעתה של כל אחת מהן עוד נמשכה במשך מאה שנים לאחר סיומה.

המהפכה הראשונה (1750-1830) – המצאת מנוע הקיטור, מסילות הברזל.

המהפכה השנייה (1770-1900) – ההמצאה של החשמל, מנוע הבעירה הפנימית, הטלפון, הפטיפון, הקולנוע, צנרת המים, המעלית, מכשירי החשמל לבית, המכוניות, המטוסים, הכבישים, הסופרמרקטים, הטלוויזיות והמזגנים..

המהפכה השלישית (1960 ואילך) – המחשבים, הרובוטים, כרטיסי האשראי, קופות הרישום, המחשבים, הגישה ההמונית לאינטרנט, אתרי האינטרנט, מודלים עסקיים חדשים.

אבל המהפכה השלישית, לעומת המהפכה הראשונה והשנייה, לא הייתה מסוגלת לתמוך באותו קצב העלייה בתפוקת העבודה. בשנתיים האחרונות היא נעצרה.

כבר לא יהיו מהפכות מדעיות טכנולוגיות יותר: רוב הגילויים הגדולים כבר נעשו, בלתי אפשרי בפעם השנייה להעביר אנשים מהכפר אל העיר, או להגדיל בלי סוף את המהירות של הרכבות. כל דבר שחשוב לתפוקת העבודה כבר הומצא וערוך, נשים כבר נכנסו לשוק העבודה. הצמיחה הכלכלית בארה"ב תחזור לאפס המקורי, כמו לפני 1750.

התייחסותי: האנושות חייבת לספק לעצמה דברים חיוניים, ולא יותר, ולהשתמש בכל המשאבים שלה כדי לחנך את עצמה מחדש, ליצור בקרבה אינטראקציה טובה – זה מתוכנן על ידי הטבע, ואנחנו נצטרך ליישם את זה. חכמת הקבלה מסבירה כיצד לעשות זאת!

ידיעות קודמות בנושא:
מלכודת? לא! פריצת דרך
דעתו של מיכאיל חזין

סיכויי התפתחות של חברה גלובאלית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest