דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / העולם, מציאות או דמיון – חלק ד'

העולם, מציאות או דמיון – חלק ד'

"לצאת לדרגת השגה חדשה.

ומעתה תוכל להשכיל בנקל, אשר כל השמות והכנויים, הבאים בספרי הקבלה, המה גם כן ריאליים וממשים, אף על פי שאין לנו שום השגה בהנושא. משום שיש להעוסקים בהם, סיפוק גמור, של הכרות מלאה לשלימותה הסופי. דהיינו, גם כן רק הכרת של פעולות, המתפעלים ונולדים, מתוך שתוף של אור העליון עם המשיגים אותו." (בעל הסולם, "מהותה של חכמת הקבלה")

יוצא שאני מסתפק במה שיש. אם אני מרגיש תופעה כלשהי והיא ממלאה את הרצונות שלי, עונה על השאלות שלי, אז אני לא שואף למשהו גדול יותר. אבל האם אפשר להגיע לדבקות מהשאלות שעולות? ככל הנראה, במקום מסוים זה איכשהו אפשרי, אם נתקרב לבורא ונרצה לרכוש את הטבע שלו, יכול להיות ששם נוכל להגיע לאפשרויות של השגה שיהיו מעל לאפשרויות שיש לנוהיום. אבל זוהי דרגה אחרת לגמרי של הבריאה, דרגה אחרת של השגה.

בדרגות דומם, צומח וחי של הטבע קיים הכול, כולל כל בני האדם בעולם שלנו. אם אדם שעוסק בחכמת הקבלה עולה מעל לדרגה הבהמית, מתעלה עד לדרגה של הבורא ומתחיל להשיג את המערכת הזאת, אז הוא לא מרגיש רק אותה, אלא גם את הסיבות לכל התופעות שבה.

כלומר, אני לא "סתם" מרגיש את הבורא, אלא אני מגלה את המהות שלו, את הדרגה הבאה של הבריאה. בזה עוסקת חכמת הקבלה, רק שזו כבר השגה מיוחדת.

מתוך שיעור וירטואלי, 15.09.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest