דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העולם מציאות או דמיון – חלק א'

העולם מציאות או דמיון – חלק א'

אין גבול להשגה

הערה: את המאמר "מהותה של חכמת הקבלה" אפשר ללמוד לנצח. במשך 20 שנה אני חוזר אליו ובכל זאת כל פעם מוצא משהו חדש.

תגובתי: בסוף מורגש יותר צורך בהתחלה. כל מדע אמיתי מפתח את האדם בכזאת צורה, שהוא חייב ללמוד אותו שוב ושוב.

הערה: נניח, ב"תלמוד עשר הספירות" נבחנת פיזיקה של העולמות הרוחניים וכל פעם אתה כביכול מגלה אותה מחדש. אבל "מהותה של חכמת הקבלה", היה נדמה שזהו מאמר רגיל שאפשר להתייחס אליו בקלות. ופתאום אתה מוצא בו כאלה עומקים…

תגובתי: העניין הוא לא במאמר, אלא בזה שהוא מרחיב את גבולות ההשגה, הידע שלך, היחס שלך כלפי העולם. ארבעת הנושאים הראשונים במאמר הם: "חוק כלל ופרט", "ריבוי הפרצופין וספירות ועולמות", "ב' סדרים-מעילא לתתא, ומתתא לעילא", "שמות מופשטים" בחכמת הקבלה. מדובר בהם על הרבה מושגים, מורכבים מאוד, מסובכים ורציניים.

כאשר אתה מגיע למושג החמישי, השישי, אתה מתחיל להבין שאת הראשונים לא הבנת. קראת, הסכמת איתם והמשכת הלאה. וכעת אתה רואה עד כמה הם בעלי נפח פנימי ואתה חוזר אליהם. כאן כבר אין מה לעשות, צריך לעשות משהו בקשר לזה. וכך יוצא שאתה לומד אותם מחדש.

וכמה פעמים אנחנו לומדים את כל המאמרים של בעל הסולם? אלה שקוראים בפעם הראשונה את המאמר "מהותה של חכמת הקבלה", אפילו לא מתארים לעצמם, מה הם עוד ייראו בו, לאחר שילמדו אותו בפעם השנייה, השלישית, בעוד שנה, או בעוד 10 שנים.

אני למשל, לומד את חכמת הקבלה במשך 40 שנה ולא יכול אפילו להשוות, את מה שתיארתי לעצמי במושגים האלה בעבר ומה אני מתאר היום. אני היום והאדם שלמד לפני 40 שנה את המאמר הזה, אלה אנשים שונים לחלוטין.

שאלה: כלומר, בחכמת הקבלה אין מושג, כזה כמו בעולם שלנו: "כן, כבר קראתי את זה"?

תשובתי: אין דבר כזה בחכמת הקבלה. בשום דבר! אתה נכנס לתוך המדע הזה ושוקע בתוכו ללא אפשרות לדעת איך שהוא לסיים משהו. החכמה הזאת מדברת על עולם עגול ומקושר הדדית, שאתה יכול למשוך בחוט אחד, וכל הבריאה תשתנה אצלך. כל הגדרה חדשה, כל הרגשה חדשה, השגה חדשה משנה הכול, מפני שקיימות בסך הכול עשר ספירות, אבל כל אחת מהן מורכבת מעשר ספירות ומעוד עשר ויוצא, שאין גבול להשגה ולידע.

העולם הוא אין סופי, למרות שהוא מורכב בסך הכול מעשרה חלקים, האצלות.

מתוך שיעור וירטואלי, 15.09.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest