דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העולם כאמצעי להתקדמות

העולם כאמצעי להתקדמות

laitman_2008-11-13_6695_70.jpg

שאלה: כיצד הרבגוניות של העולם שלנו קשורה עם המטרה היחידה של אהבה לזולת ?

תשובתי: פריטים של העולם שלנו מרכיבים את הכלי הכללי. ניקח לדוגמה, נמלה שכל חייה הקצרים זוחלת ביער בחיפוש אחר מזון. באמת, כיצד נמלה זו קשורה לנשמתי, עם גמר התיקון הכללי ?

כל הדרגות הנמצאות מתחת לדרגת האדם, מהוות גילוי חיצוני של תכונות האדם. ברצונות שלך יש כזאת "נמלה", אשר אחר כך מתגלה בצורתה הפיזית. ללא צורה חיצונית זו אתה לא היית מוכן לתיקון הפנימי. יש נחיצות בכל פריט של דרגות הדומם, הצומח והחי, כי הם כלולים בתוך האדם. על ידי קיומם הטבעי הם עוזרים לרצונות שלנו להשיג את התפתחות דרגת האדם (המדבר).

במשך התפתחות הרצון שלנו אנחנו עוברים שלבים, שאותם עבר הטבע של העולם שלנו. ואחר כך ברצון "האדם" שבתוכנו אנחנו מרגישים התקרבות לעולם הרוחני וכניסה לתוכו. ללא כל הפריטים החיצוניים האלה לא יתהוו הרצונות הפנימיים שלנו. הם צריכים להתפתח, ומתחילים מהרצונות הקטנים והקלים ביותר.

לכן תחילה מתהווה דרגת הדומם, אחר כך דרגת הצומח, ואחר כך דרגת החי – בכל הרבגוניות שלהם. חלק מהסוגים נכחדים, סוגים חדשים פתאום מתגלים, הכול משתנה ומתחלף – וכל זה הוא השתקפות של השינויים הפנימיים שלנו.

באדם מושרשת כל הבריאה, ולמעשה זו תמונה הרמונית ומושלמת, ולכן על האדם לדעת, כיצד לנצל בצורה נכונה את כל הפריטים של המציאות הנמצאת לפניו. כאן פועלים חוקים שונים, אבל החשוב שבהם – להתייחס לכל רק בהקשר של מטרת הבריאה. צריך לנצל את כל העולם, אבל כך שזה יקדם אותך למטרה !

מתוך שיעור על המאמר "מהותה של חכמת הקבלה", 27.10.2009

רשומות קודמות בנושא:
לעלות מהענף לשורש
קשר בין רוחניות לגשמיות – מלמעלה למטה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest