דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העולם ייעלם והקבוצה תישאר:-)

העולם ייעלם והקבוצה תישאר:-)

שאלה: היגיעה, זה אותו הכלי שבו מתגלה הבורא. אבל מה הקשר בין היגיעה שלי ליגיעה של החברים? האם היגיעה שלי מספיקה לכך שבהם יתגלה הבורא, או שזה צריך להיות סכום של היגיעות המשותפות שלנו?

תשובתי: לא ניתן לתת על כך תשובה חד משמעית. אני רואה את החברים כפי שמראות לי העיניים שלי, התפיסה שלי. אם אני רואה אותם היום כמו אתמול, זה אומר שאני בכלל לא השתניתי. ואם אני מוצא אותם היום גבוהים, עמוקים, חכמים, מוצלחים יותר – זה אומר שבי התרחשו שינויים.

אך אנחנו עדיין לא יכולים לחבר את כל המצבים יחד: הם מתקדמים או שאני זה שמתקדם ורואה את ההתקדמות שלהם, והאמת היא, שכולם כבר נמצאים בגמר התיקון, בגובה אין סופי ורק אני מביט עליהם מדרגתי?

הגדילה וההתקדמות של החברים נותנים לי התפעלות, אבל האם זה הם אלה שגדלים? אני שיניתי את עצמי ולכן ראיתי כאילו שהם גדלו.

אנחנו לא מסוגלים להסביר את זה בשפתנו הארצית, הרי היא אגואיסטית לחלוטין. בדומה לכך שלא ניתן להסביר כלכלה חדשה במונחים ישנים, הרי כלכלה בריאה, זהו קשר אינטגרלי נכון. ומאותה הסיבה לא ניתן להסביר את היחסים בין החברים.

אין ברירה, אם אנחנו פועלים בינתיים ברצונות האגואיסטיים שלנו, אנחנו חייבים להסתכל כמו במתמטיקה פרמטר אחר פרמטר. אם יש לי מספר פרמטרים משתנים ואני בסופו של דבר תלוי בהם בכולם, אני צריך לקבע פרמטר אחד ולבדוק כיצד משפיע השינוי של הפרמטר השני.

לאחר מכן אני מקבע את הפרמטר השני ובודק את התלות בפרמטר הראשון. ורק לאחר מכן אני מחבר אותם למערכת משוואות אחת על מנת לפתור יחד.

בכל משוואה יכול להיות רק נעלם אחד שאפשר למצוא. ואם ישנם שני נעלמים, צריך להרכיב משוואה נוספת. כשיש לנו שתי משוואות עם שני נעלמים, כבר ניתן לפתור את הבעיה.

אולם אנחנו בניתוח שלנו לא מסוגלים בינתיים לשלב בין שתי המשוואות. אנחנו יכולים לראות מה קורה עם פרמטר אחד ועם פרמטר שני בנפרד, אך לא יכולים לחברם למערכת אחת.

המוח שלנו לא מסוגל לתפוס את שני הפרמטרים ההפוכים האלו יחד כאחד. לכן, בהסבר הזה אני דומה לאישה המתייסרת בצירי לידה, אך לא מצליחה עדיין להוליד. לא ניתן להסביר זאת במילים – כל אחד יגלה את זה בהתאם לכלים שלו.

בהסבר הקבלי יש צורך כל הזמן להעביר את המידע מהעולם שבו הכול נמצא באיחוד, לעולם שלנו שבו שולט פירוד מוחלט.

ומשמעות הדבר הוא, שאלה תוכנות שונות, נוסחאות שונות, גישות שונות.

ואנחנו מנסים לקבל את ההסבר בשפה הארצית ולהפנים בשכלנו הארצי את המתרחש בעולם העליון. אפילו הפיזיקאים כבר מבינים שזה פשוט בלתי אפשרי. הם פוגשים בתופעות שנמצאות בקו הגבול, שם החומר נעלם, בכך מסתיימות האפשרויות של שפת המדע.

הפיזיקה המודרנית תתקדם בדרך כזו שבכל אחד מהשלבים הבאים, בכל ניסוי, יופיעו יותר ויותר פרמטרים נעלמים. זה יהפוך למדע ההיעלם. אנחנו נראה שהצלחנו להתקדם עד גבול מסוים, שאחריו כל מה שהיה קודם, נעלם. המדע יוכל לגלות רק איך נעלם כל אחד מהפרמטרים, אך לא יותר מכך.

ותפקידנו – להמשיך ביגיעה שלנו בקבוצה, ובסופו של דבר, הכול יתבהר.

מתוך המאמר של בעל הסולם, "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 25.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הנשק החזק ביותר 
נקודת המינוף
מה נכנס לחשבון הרוחני שלנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest