דף הבית / המשבר ופתרונו / העולם חייב לדעת את האמת!

העולם חייב לדעת את האמת!

שאלה: ישנם שני כוחות: כוח אחד – לאיחוד, לטוב, והכוח השני – להרס, למוות. עכשיו האנושות נעה באופן בלתי נמנע לנקודת הפיצול, אבל צריך לעצור, מפני שאי אפשר להמשיך בצורה כזאת. אם הכול ילך בדרך טבעית, האם זה יהיה אסון?

תשובתי: כן, אלה יהיו אסונות טבעיים וחברתיים, כלומר, מלחמות.

אם אנחנו נתנגד באופן עיקש לטבע, אז מצד אחד, זה יזמין כל מיני אסונות טבעיים – רעידות אדמה, סופות וכדומה, ומצד שני, יעורר בנו כאלה מתחים פנימיים, שתפרוץ מלחמת עולם גרעינית. זהו מהלך העניינים הטבעי והבלתי הכרתי מצידנו.

אולם אם אנחנו נגלה את הנקודה הזאת מראש, דרך כלי התקשורת, דרך כל מיני האפשרויות, אז נוכל להזיז אותה קדימה. את זה צריך לעשות, לא כשהיא כבר תהיה בלתי נמנעת ואנחנו ניכנס למצב של עימותים גדולים, אלא כשאנחנו, בזה שצופים אותה, נרגיש אותה מראש כאילו שהיא כבר קיימת עכשיו, ואז אנחנו נוכל להתחיל לשנות את עצמנו ואת החברה.

אפשר להשיג את זה רק על ידי הפצת האמת על מצבנו, על המגמה שלנו, לקראת מה אנחנו הולכים, איזה כוח מוביל אותנו קדימה, על ההגעה הבלתי נמנעת דווקא למצב כזה. בעיקרון, מדברים על זה, אבל מעט מאוד.

והעיקר, שקיימת שיטת התיקון שמאפשרת לשנות את מה שקיים היום. מה גם, שהשיטה עצמה היא ללא כאבים, אינה דרמטית, האדם לא צריך "לשבור" את עצמו.

הוא בא לקבוצה שבה לומדים תחת השפעה רכה, טובה, ידידותית של החברה, מגיע אליה, כמו איש מעשי פסיכולוגי פשוט באוניברסיטה. ותוך כמה שיעורים הוא יתחיל להרגיש איך הוא בעצמו משתנה וגם השקפת עולמו משתנה.

כלומר, לא מתרחשים עם האדם שום אירועים דרמטיים. הוא מתחיל בצורה פשוטה, קלה ונוחה לרכוש את המערכת החדשה של הידע ותפיסת העולם.

מתוך שיחה על חינוך אינטגרלי, 21.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לדחות את נקודת הפיצול
למנוע את האיום שמעלינו
העוזר שלנו הוא הפחד מפני העתיד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest