דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העולם התעייף מדמוקרטיה

העולם התעייף מדמוקרטיה

דעה: האמונה ביתרונות של הדמוקרטיה גדֵלה בתקופות של שמחת ניצחון ונחלשת בתקופות של משבר. בתחילת המאה ה- 21 שמחת הניצחון התחלפה במשבר. תושבי אירופה וארה"ב מתעניינים פחות ופחות בלהשפיע על התהליכים הפוליטיים.

יש פחות ופחות אנשים שמעוניינים להשתתף בחיים המפלגתיים, היום רק 1% מהבריטים הם חברים במפלגות לעומת 20% בשנת 1950. גם בקרב המצביעים בבחירות יש ירידה. וגם בקרב אלה שכבר בכל זאת בוחרים, מחצית מהם אינם מאמינים לפוליטיקאים.

לפי דעת השבועון Economist, חוסר היכולת של המוסדות הפוליטיים למנוע את המשבר הרסה את האמונה באי שקיעתן של המערכות המערביות, ואצל האמריקאים והאירופאים זה שלל את ההרגשה שהם מסוגלים להשפיע על התהליכים שמתרחשים. במקביל, הצמיחה הכלכלית הבטוחה של סין הבהירה, שמודלים לא דמוקרטיים של התפתחות יכולים להיות מועילים.

תגובתי: דרגות ההתפתחות האגואיסטיות של האנושות עברו חמישה שלבים של התפתחות אבולוציונית עוקבת, מיצו את עצמן לקראת תחילת המאה ה- 21, והן דוחפות את האנושות למדרגה חדשה, אלטרואיסטית, כלומר, הן זקוקות לתחליף של חמש דרגות התפתחות חדשות, לפי חמש המדרגות של תכונת ההשפעה והאהבה.

הכרת הנחיצות של העלייה הזאת היא בעייתית, כי זה מותנה בצורך להכיר את עצמנו כנחותים מהטבע, לציית לאינטגרליות ולגלובליות שלו וללמוד להגיע להשתוות עימו (דבקות עימו).

ידיעות קודמות בנושא:
העלייה והירידה של הדמוקרטיה
הדמוקרטיה טובה למעמד הביניים בלב
דמוקרטיה, שלטון של עָם רוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest