דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העולם הרוחני הוא עולם של תכונות

העולם הרוחני הוא עולם של תכונות

Laitman_2010-12-26_0762_us.jpg

הבורא, זה לא אישיות. אסור לתאר לעצמנו משהו גשמי בעולם הרוחני! זהו עולם של תכונות, אפילו לא כוחות בדימוי העכשווי שלנו.

היום אנחנו מתארים לעצמנו כוחות בצורה של כוחות פיזיים. ואני לא מתווכח עם זה עכשיו. אני לא רוצה לתקן את הדרגה הזאת של היחס כלפי הרוחניות, מפני שהוא בכל אופן, נותן לנו איזה שהוא שדה מישוש, מגע.

אנחנו מתארים לעצמנו שדה, את המתח שלו, את המאפיינים שלו, ההתרחקות או ההתקרבות של הכוח שלו ביחס למרחק בריבוע. כך מתפשטים כל סוגי השדות הפיזיים. זה נותן לנו אפשרות לנתח, לפחות איך שהוא, את הקיים מסביבנו בטבע, בטכניקה. לכן כך אפשר בינתיים לתאר לעצמנו כוחות רוחניים, שדה רוחני.

אבל באופן כללי, שדה רוחני, זאת איכות, תכונה. זה אפילו לא כוח.

אבל אנחנו אומרים "כוח הקבלה", "כוח ההשפעה", "התנגשות", "זווג דהכאה" וכולי, כלומר, אנחנו פועלים על ידי כוחות. אבל אחר כך אנחנו נרגיש שזה בסך הכול שתי תכונות, שבאופן כזה משתפות ביניהן פעולה: תכונת הבורא, והמנוגדת לו תכונת הנברא שנבראה על ידו. הן משתפות פעולה כדי שביניהן בין שתי התכונות האלה, יופיע האדם, ההכרה, המודעות. ההכרה והמודעות – זה האדם.

מה שנוגע לחומר של העולם שלנו, על זה אפשר לדבר עם כל מומחה לפיזיקה קוונטית והוא יגיד שהחומר לא קיים, אפילו חלקיקים אלמנטריים לא קיימים. לא נקודה, לא כוחות, שום דבר לא קיים, רק ערפילים במקום מה שהיה נדמה בעבר כחלקיקים שנמצאים בו זמנית בכל המקומות. כלומר, הפיזיקאים מגיעים לגבול של העולם הפיזי.

לכן, אי אפשר לדבר על משהו בעל דמות. להיפך, אנחנו נגיע למצב שההשגות הבאות שלנו, שאותן אנחנו נכנה רוחניוֹת, כלומר על-אגואיסטיות, יהיו איכותיות ולא צורתיות.

למשל, כלב רואה את העולם בצורה של כתמי ריח. ואנחנו נתפוס את העולם לא בצורה של דמויות, אלא בצורה של כל מיני תכונות: יותר אגו, פחות אגו, יותר השפעה, פחות השפעה, זווג דהכאה הדדי, וכולי. רק תכונות! וזה העולם העליון. וגם את עצמנו אנחנו נתפוס כתכונות.

אפילו היום נרצה לראות את המהות של האדם ולא את הגוף שלו.

מתוך השיעור הווירטואלי, 08.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ראייה כפולה מתקדמת
מגבר בעוצמה פי 620
מלאך המחטט בפח

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest