דף הבית / אהבה / זוגיות / העולם הילדותי הזה

העולם הילדותי הזה

אינפנטיליות הורסת את החברה. אנשים אינפנטיליים מוצאים חן בעיני הבוסים שלהם בגלל הצייתנות, ונחשבים לילדים אסירי תודה שהוריהם השתלטנים גאים בהם, אבל פסיכולוגים מעריכים את ההתנהגות הזאת כאיום רציני על החברה.

אינפנטיליות היא ילדותיות בהתנהגותו של האדם המבוגר. הפרט, האישיות והסובייקט שבתוך האדם, לא מתפתחים בסנכרון, האישיות היא תמיד צעירה יותר מהפרט. האדם יכול להיות פרט בריא, בן שלושים, וסובייקט מפותח, כלומר, מוצלח במקצוע כלשהו. עם זאת, התפתחותו כאישיות נעצרה ברמה של גיל 13, ולמשל, הוא עדיין מסתכסך עם האם על העצמאות שלו.

אחד מהסימנים לחוסר בגרות הוא העדר רצון לתכנן את העתיד. האדם מאמין שלבנות תכניות זה משעמם. הוא לא לוקח אחריות על אחרים. המרכיב האגואיסטי בולט בו בצורה ברורה. הוא אוהב צבעים בהירים, וחגים. הוא יכול להיות מוכשר, ויש אנשים רבים כאלה במקצועות שבהם דרושה חשיבה רעננה, ולעתים לא סטנדרטית. אנשים אינפנטיליים עם פוטנציאל אנרגיה נמוך הם לא גוזרים גורלות, לעתים קרובות הם חיים בעולם הקטן שלהם ומפחדים לצאת החוצה.

הסיבה שהובילה להתפתחות של האינפנטיליות היא המשפחה. הילד צריך לראות דוגמה ליחסים הרמוניים בין ההורים. עד גיל שלוש הוא מגבש את הזהות המינית שלו. לאחר מכן הוא משתדל להיות דומה לאבא או לאימא. זה הצעד הראשון לכיוון הבגרות. מאוד חשוב שדמותם של ההורים תהיה חיובית.

ישנן משפחות אוטוריטריות שבהן לא נותנים לילד לקבל שום החלטות, והוא מתרגל לחיות על פי ההוראות של מישהו אחר. או להפך, ההורים נכנעים לילד בכל דבר, תומכים בכל יוזמותיו, ורוצים לעשות כל דבר במקומו. במצב הזה, האישיות גם לא מתעצבת בצורה שלמה, ובחור בן 25 מבצע את מה שאומרים לו. ההורים נהנים להרגיש את כוח השליטה, והם גאים בילדיהם שלא התבגרו כבני אדם.

משבר ההתבגרות בגיל 13 הוא החשוב ביותר: אם האדם לא עובר אותו בצורה נורמלית, הוא ישאר ילד. ככל שהמשבר נמרץ יותר, כך האישיות תהיה חזקה יותר. אדם יכול להיפטר מאינפנטיליות דרך אימון הצמיחה האישית. פסיכותרפיה יכולה לעזור לאנשים להבין שצריכים להיות בהם שלושה מרכיבים: מבוגר, הורה, וילד. הבעיה של חוסר בגרות אצל הגברים המודרניים היא אחת מהסיבות של חוסר הרמוניה במשפחה, כאשר האישה נאלצת לקחת על עצמה את התפקיד של האימא לבעלה.

התייחסותי: ראו את השיחות שלנו על המשפחה במדור "החינוך האינטגרלי".

ידיעות קודמות בנושא:
הכנה לברית הנישואין
איפה אתם, הגברים האמיתיים?
החינוך האינטגרלי של בני הזוג

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest