דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העולם הזה הוא מילון של מושגים רוחניים

העולם הזה הוא מילון של מושגים רוחניים

מהיכן באות המילים של העולם שלנו? מדוע איזשהו איכר שחי לו פעם ליד ירושלים, הסתכל על הר הזיתים ונתן לו כזה שֵם? – פשוט היה נדמה לו שהשם הזה יתאים להר. הרצון הזה בא לו מהטבע, והטבע בא מלמעלה.

כלומר, במילים של העולם שלנו אין שום דבר מקרי, כולן הגיעו מלמעלה. לכן המקובלים יכולים להשתמש בהן לצורך תיאור השורשים הרוחניים. השפה הזאת נקראת "שפת הענפים". וכשאנחנו לוקחים שֵם מהעולם הזה ומסבירים מה מסתתר מאחוריו, בהתאם לשורשים הרוחניים שלו, אנחנו רואים את ההבדל והשוני בין העולמות. כך אנחנו מגלים מה עומד בינינו לבין העולם הרוחני. האבן של העולם הזה והאבן של העולם הרוחני, העץ של העולם הזה והעץ הרוחני, גבר, אישה, ילד, אש, מים… כך אני לומד את ההבדל בין שני העולמות ואיזו צורה עליי להשיג.

אולם שפת הענפים אינה מיועדת לאדם הרגיל. היא מיועדת לאלה שמרגישים את העולם הרוחני. רק להם יהיה מובן מה מתרחש בין הענף לבין השורש, והם יעבירו זה לזה את המידע בשפה הזאת. כשמקובל אחד מגלה קשר כלשהו בין השורשים בעולם הרוחני ורוצה להעביר את המידע הזה למקובל אחר, הוא מספר עליו בשפת הענפים.

אנחנו בינתיים איננו מדברים בשפת הענפים, אלא פשוט בשפה המדוברת. כשתרגיש את הרוחניות ותשמע את מילותיו של המורה, שמספר לך על העולם הרוחני, תוכל להבין על מה הוא מדבר. או שהוא ילמד אותך כמו ילד קטן שמלמדים אותו מילים.

תאר לעצמך שאתה והמורה נמצאים בעולם הרוחני, והוא מראה לך תופעה כלשהי ואומר לך באיזו מילה נקראת התופעה. כשאתה רואה את התופעה ושומע את שמה, אתה יכול לקשר בין השם לתופעה, ולהדביק את המילה הזאת של העולם שלנו לאובייקט הרוחני. זה נקרא ללמוד את שפת הענפים. "תינוק" שנולד בעולם הרוחני לומד את שפת הענפים באותה הצורה שבה התינוק בעולם שלנו לומד לדבר בשפה הגשמית. ולאחר מכן אתה כבר יכול לדבר עם המורה, יהיה לך אוצר מילים.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהותה של חכמת הקבלה", 14.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לדבר עם חירש…
כדי שתיוולד מהר יותר
בשביל מה צריך את שפת הענפים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest