דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / העולם הוא הקשר בין הנשמות

העולם הוא הקשר בין הנשמות

laitman_2008-11-14_7127_70.jpg

שאלה: משמעותה של פטירתו של האר"י היא שמשיח בן יוסף נפטר?

תשובתי: אנחנו מדברים על הנשמות! מה הקשר כאן למוות של גוף פיזי? הנשמה יכולה לעבוד במערכת הכללית מבלי להתגלות בעולם הזה.

ישנן הרבה נשמות כאלה, הגוף של העולם שלנו הוא אחד התוצאות החיצוניות של הנשמה, אשר עוזרת לנשמות האחרות. קיים רק הקשר בין הנשמות. וישנם קשרים ביניהן, אשר אנחנו רואים והם מובנים לנו, ושבעזרתם אנחנו עובדים יחד, מעבירים זה לזה ידע, התרשמויות. וישנו קשר בין הנשמות, כאשר הן אינן מסוגלות להרגיש את המצב הריאלי שלהן, ולכן הן תופסות את הקשר בין הנשמות בצורה של תמונת העולם הזה.

מה הכוונה העולם הזה והעולם הרוחני? – בעולם הרוחני מתגלה לי הקשר העמוק והפנימי בין הנשמות שלנו. ובמושׂגי העולם הזה הרגשה כזאת היא כשאינני מסוגל לגלות את הקשר הפנימי ומגלה אותו בצורה החיצונית, מאוד לא ברור ולא מדויק ומעורפל, לא בטוח ומטושטש.

העולם זו מידת העלמה. אני נמצא במערכת הנשמות הכללית, אך פועלת עליי הסתרה שמציגה לי את המערכת הזאת בצורה שקרית של העולם הזה. אך זו אותה המערכת! אין יותר דבר חוץ מהמבנה היחידי של אדם הראשון – מערכת של נשמות המקושרות ביניהן. ואנחנו החלקים שלה. רק במקום כל הנשמות והרשת המקשרת ביניהן, אנחנו מרגישים את העולם הזה.

לכן הוא נקרא המדרגה האחרונה, מנותק לגמרי מההרגשה האמיתית, כמו בזמן איבוד ההכרה, בדומה לאדם השוכב עם עיניים סגורות ורואה כל מיני דמויות בהזיה. אך למעשה אני נמצא באותה המערכת, רק שאינני מסוגל להרגישה ומדמיין אותה באיזו צורה מעוותת! כמו שנאמר: "כל הפוסל במומו פוסל".

כאשר תתגלה לפניי התמונה האמיתית, אני אהיה נדהם מזה שמסתבר שהכול היה שונה מכפי שדמיינתי לעצמי. אך לא קיימים עולמות מפוזרים זה מזה, ישנו מבנה אחד ויחיד שאותו אנחנו מגלים במידת התיקון של הרצונות שלנו. קיימות חמש דרגות של תיקונם ובהתאם לזה אנחנו מגלים חמישה מצבים של המציאות, חמישה עולמות, 125 מדרגות.

ורק לשם כך אנחנו חיים, הבורא לא ברא עולם אחר. ישנם חלקים שכבר מתוקנים ופועלים בצורה אקטיבית, והשאר עדיין שבורים ואינם מרגישים את הקשר הנכון בין כל הנשמות. לכן הם חייבים להבין את החיוב שבתיקון, את חובם ביחס לאחרים, ביחס לעצמם ולמערכת הכללית, אשר מחזיקה ותומכת בהם והנקראת בורא.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 05.08.2010

ראה מאמרים קודמים הנושא:
מקובלים – נשמות המחיות את הדור
האר"י הקדוש
עולמות – מידות הקשר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest