דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העולם הבא, לפרעה

העולם הבא, לפרעה

שאלה: מהי המשמעות הפנימית של "ויבן ערי מסכנות"?

תשובתי: הרצון ליהנות בונה את הערים הללו, עקב כך שמתקדם למטרה שנראית לו טובה וכדאית עבור האגו.

יש לי את העולם הזה, אך בתוכו, בתוך החיים האלה, אני מתכוון גם לקבל את העולם הבא. אני מצפה לעלות מעל החיים האלה ולראות את שני העולמות, להיפטר מכל הבעיות, מהשאלה על חיים ומוות.

המוות, זאת הבעיה הגדולה ביותר עבור האדם. היום בעולם ישנו שפע רב, לאדם יש הכול. אם היינו נותנים לאנשים שחיו לפני 100 שנה את כל מה שיש היום לאדם המודרני הממוצע, לא נוכל לתאר במילים את מידת האושר העצומה שהם יחוו.

תארו לעצמכם, שעליכם ללכת לכבס בנהר, לאכול לחם ובצל בלבד, לשתות מים מזוהמים, לחיות ללא שירותים ציבוריים (מים, חשמל, וכולי), וגם לחיות בתוחלת חיים ממוצעת של חצי או אפילו שליש ממה שיש היום. ואילו היום יש לנו הכול, ותראו איזה ייאוש שורר בעולם, אבדן עניין לחיים. איך זה?

האדם לא שואל על החיים עצמם איך להסתדר בהם. קודם לכן, הוא דאג להשיג מזון לעצמו ולמשפחתו לפני הכול, הוא לא חשב על כך שאי-פעם ימות.

אך היום הוא חושב על זה: "בשביל מה אני חי, אם בסופו של דבר המוות מצפה לי?", במקרה הזה, החיים עצמם אינם שווים הרבה ולכן יש דרישה לתרופות נגד דיכאון ולסמים. השאלה הזאת היא מהותית ביותר עבור האדם כי אם היינו חיים לנצח, לא היינו דואגים כלל.

לכן אנשים, ברצונם לגלות את סוד החיים, הם נמשכים למיסטיקה. סוד החיים אינו שייך לחיים עצמם – אין אף סוד בתוך החיים. הסוד נמצא בנקודת המוות, שבה אנחנו נעלמים כאשר רוח החיים מסתלקת מאיתנו. מכאן נובעת השאלה: "מה הטעם בחיי?", כלומר בשביל מה היו החיים שלי אם עכשיו הם נגמרו?

האדם רוצה למצוא את התשובה לשאלה הזאת, ואם אינו מסוגל לעשות זאת, הוא מוכן להרוס את כל העולם. לכן, כאשר אנשים מגיעים ללימוד חכמת הקבלה הם מאוד שמחים, הם חושבים שעכשיו יבינו מה הם החיים והמוות, יראו את העולם הבא בעודם חיים. הם רצים לעבר השגות וקניינים חדשים.

זאת אומרת, שהאגו, פרעה, בולע את ההשתוקקות לבורא שנקראת "ישר-אל", ומשתמש בה לעצמו. הוא מאפשר לאדם להתקדם בחכמת הקבלה: יותר ללמוד, לפעול. העיקר שיגיע למטרה – יגלה את העולם הבא ויביא אותו לפרעה. כך אומר פרעה, האגו שלנו. מה, כל אחד מכם לא לומד לשם כך?

לפעמים אנחנו משתוקקים יותר לרוחניות ולאחר מכן, פרעה מושך את הכול לעצמו ואנחנו נופלים ושוב קמים. התכווצות והתרחבות מתרחשות לסירוגין, כמו ברֵיאות או בלב, במשאבה או בפאזות של זרם משתנה. לכל תהליך דינמי, לכל תנועה, חייבים להיות שני מצבים קוטביים.

מתוך שיעור מהספר "שמעתי", 08.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
עולם שהתעייף לעבוד עבור פרעה הרעב
לחתוך מעצמך את פרעה
על הישורת הסופית של האגו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest