דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / להיות מקובל / העולם דרך פריזמה של הרצון המשותף

העולם דרך פריזמה של הרצון המשותף

שאלה: מה זאת תפיסת מציאות קולקטיבית?

נניח שאני גוף ביולוגי שמורכב ממיליארדי תאים שהתאחדו וכך אני תופס את העולם, אבל גם כל תא שבי תופס בדרכו שלו את העולם. האם אפשר להשוות זאת לאופן שבו אדם בודד תופס את העולם, לעומת איך שתופסת אותו האנושות כולה וכיצד מקובל תופס את העולם?

תשובתי: הגוף שלנו תופס את העולם בצורה אורגנית דרך כל הנקבוביות, דרך כל התאים ודרך כל החושים, ראייה, שמיעה, ריח, טעם ומישוש. מקובל תופס את העולם דרך הרצון המשותף שבתוכו נכללים רצונות של דרגות הדומם, הצומח, החי והאנושי ביחד. במילים אחרות, מקובל מרגיש את כל מה שקיים ביקום במידה מסוימת כמו היו שלו. בעיקר הוא תופס את הרצון של האנושות, שאותו הוא מרגיש כשלו עצמו. זה כמובן מאוד לא פשוט. זה כמו ״ללבוש״ שינויים גדולים על ההתרשמות שלו מהעולם, וזה כמובן מעורר בו תגובות תואמות. ״בעל הסולם״ כותב שהוא מרגיש זאת בתוכו, על עצמו ולא בצורה נפרדת.

לצורך המחשה, נניח שבמשפחה יש עשרה ילדים ולכולם יש צרכים, ואילו אימא מרגישה כביכול את כל ילדיה. היא מרגישה באופן כללי מה חסר להם, מה טוב יותר עבורם וכדומה. היא לא מרגישה את האגו האינדיבידואלי של כל אחד, אלא מרגישה באופן כללי את הרצון ואת ההשתוקקות שלהם ואת האפשרות של מה שהיא יכולה להעניק להם.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 10.7.2016

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest