דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העולם בעיני הבורא

העולם בעיני הבורא

laitman_2009-05-xx_ny_4848_70.jpg

אפילו כשמקובל נמצא כבר במדרגות גבוהות, מאוד מועיל לו ללמוד מספרים של מקובלים אחרים. אז הוא יכול לראות את המציאות דרך תכונות של אחרים. הרי כל אחד מסתכל מנקודת המבט שלו.

וכאשר הוא מגלה איך אחרים תופסים את המציאות הרוחנית, הוא מתחיל לראות אותה דרך כל נשמה מתוקנת, וכך מתחבר במהירות לנשמה הכללית.

בהתחלה ה"אני", זאת נקודה בתוך עיגול. ואם תיקנתי את עצמי, בניתי את הקשר שלי עם האינסוף, זאת אומרת, שבניתי קו ממרכז העיגול אל האור המקיף אותו. התחברתי עם שאר הנשמות, וכך הרחבתי את הקו הזה עד לשטחו של כל העיגול. עכשיו כל שטח העיגול הוא הרצון המתוקן שלי. אני תיקנתי את עצמי לגמרי, על ידי החיבור שלי עם נשמות אחרות.

אבל זה לא מספיק. הרי העיגול שלי הוא משטח. ויש עוד עיגולים כאלה, נשמות מתוקנות אחרות. וכשכל העיגולים האלה יתחברו, הם יצרו כדור עם מרכז משותף אחד. זה אומר, שאני צריך לראות את כל התיקונים של כל הנשמות מנקודת המבט שלהן.

למה? כי הבורא מסתכל מלמעלה על כל נשמה ומפעיל אותה. אני צריך להשיג את אותה הדרגה. לכן אני צריך להתלבש בכל אדם ולראות את התיקון שלו מנקודת המבט שלו, מהנשמה שלו.

רק אז אני משיג השוואת תכונות עם הכוח העליון. לא מספיק לי לתקן רק את המשטח שלי. אני צריך לתקן משטח אחרי משטח, עיגול אחרי עיגול, עד שכולם יתחברו לכדור. זה דבר הכרחי. אחרת לא נשיג השתוות צורה עם הבורא. וכך כל אחד מתחבר עם האחרים ומסתכל דרכם.

ולאחר מכן כולם עוד חייבים להתחבר יחד, כל הכדורים הנפרדים מתחברים למימד מושלם, עוד יותר "עגול". ואז נעלמים לחלוטין כל ההבדלים הפרטיים של כל אחד. אבל השלב הזה הוא כבר למעלה מהתיקונים שלנו…

kab_sifria_40.jpg עץ החיים – שיר של המקובל האלוקי רבי יצחק לוריא אשכנזי

פוסטים קודמים בנושא:
אני וט' הספירות שלי עם אור הבורא
להקיץ מהחלום לעולם חדש
פוסטים נוספים במדורים: התפתחות רוחנית, שיעור הקבלה היומי, מציאות מדומה, אדם הראשון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest