דף הבית / חינוך, ילדים / העבודה היא מרכז החיים?

העבודה היא מרכז החיים?

Laitman_2011-05-12_3528_w.jpg

מתוך הרצאה באוניברסיטת שאוליי:

שאלה: אם מחצית מהאנושות לא תעבוד, האם לא יתעוררו ניגודים בין אלה שצריכים לעבוד וצריכים לתת, לבין אלה שלא עושה דבר וכל הזמן רק לומדים?

תשובתי: קודם כל, צריך להתייחס גם לאלה שעובדים וגם לאלה שלומדים כעל כולם יחד, שמשתתפים באותו המעשה.

לא יהיה כזה מושג "עובד", "לא עובד". בהתאם למחקרים ולנתונים הסטטיסטיים שלנו, 1-2% מאוכלוסיית כדור הארץ יכולים לייצר עבורנו את כל המזון הדרוש ועוד 6-7% את כל שאר הדברים הדרושים לקיומו של האדם. את כל ההכרחי, אתה מבין? נניח שזה 10% מכלל האנושות. וכל שאר בני האדם – מה לעשות איתם? להשמיד אותם?

אנחנו צריכים להבין שהאדם צריך לעבוד באופן שונה לחלוטין ממה שהוא עובד היום. אף פעם לא היה דבר כזה, חוץ מכמה מאות השנים האחרונות, שהאדם צריך לעבוד מהבוקר עד הלילה. העבודה הפכה עבורו לדבר העיקרי. לצורך הנוחות מקימים גני ילדים לצד המפעלים. ובכלל העבודה פתאום הפכה להיות מרכז החיים.

אבל למה זה צריך להיות כך? למה האדם לא יכול לצאת, לעבוד שעתיים ביום, ובכל שאר הזמן ללמוד? מה גם שהוא לומד על החינוך העצמי, החינוך האינטגרלי. הוא נכלל בתהליך הזה, ובכל פעם, בכל יום, במידת השינוי שלו, צריך להביא את עצמו לאיזון גדול יותר עם הטבע. וזה חידוש תמידי. אנחנו נהיה חייבים לעשות את זה. לא צריך לתת לאף אחד שום דבר, כולנו שווים בזה.

היום, כאשר אתה משוחח עם האדם, אז קודם כל אתה שואל: מי אתה, איפה אתה, איזה מקצוע יש לך, כמה אתה מרוויח, זה כל מה שמעניין אותנו. אבל עכשיו אנחנו מגיעים לחברה אחרת. לא האדמה, לא אוצרות הטבע, לא האקולוגיה (עד כמה שכבר זיהמנו אותה) לא יאפשרו לנו יותר להמשיך להתנהג בצורה כזאת. אנחנו כבר רואים את זה.

אנחנו בשום פנים ואופן לא משכנעים אף אחד, כפי שעושים שאר המדענים, שצריך לעשות כך ולא אחרת, אלא אנחנו פשוט מציעים את אחד מהפתרונות האפשריים. נשמח גם לשמוע פתרונות נוספים. גם אנחנו נמצאים בחיפושׂ תמידי, וכל הזמן משלימים את השיטה הזאת בנתונים חדשים.

באופן כללי, זאת עבודת מחקר. אם הייתם שואלים אותי לפני 10 שנים, אז הייתם שומעים רק חלק קטן מאוד ממה שאני אומר היום, מה גם שהרבה דברים אנחנו שומעים מהקולגות שלנו בכל רחבי העולם שאיתם אנחנו נמצאים בשיתוף פעולה הדוק.

מתוך הרצאה באוניברסיטת שאוליי, 22.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שיטת הריפוי
כלכלת האושר
ההבנה של השיטה האינטגרלית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest