דף הבית / המשבר ופתרונו / העבודה החשובה ביותר של האנושות

העבודה החשובה ביותר של האנושות

המטרה של החינוך הקבלי היא להפוך את האדם לחלק בלתי נפרד של המשפחה, של העיר, של הארץ, של העולם, כדי שהאדם יגדיל בהדרגה את טווח היחסים הטובים עם כולם, יעצים את השפעתו הטובה על האנושות כולה, על כל הטבע, ויקבל את אותה התגובה מהסביבה.

על ידי כך שהאדם עולה מעל האגו שלו ומתקשר עם כולם בצורה נכונה, הוא צריך לעלות מעל כל הטבע.

לכן, צריך להתחיל את החינוך הנכון בזמן שהעובָּר נמצא עוד ברחם אימו, הרי הוא כבר מרגיש את הסביבה, שומע קולות, ומגיב לכל מה שקורה מסביב. אבל כדי לעשות זאת, צריך קודם כל לחנך את ההורים לעתיד.

לפיכך, עלינו להתחיל, פשוטו כמשמעו, עם כל החברה באופן מיידי. את האנשים המבוגרים יש ללמד לתקן את מה שהם עדיין יכולים לתקן כדי להעביר משהו טוב לנכדיהם. זוגות צעירים פשוט חייבים לעבור הכנה לחיים רצינית מאוד, משום שאחרת, הנישואין שלהם ייכשלו. ואנחנו רואים שזה כבר קורה בפועל.

במה שנוגע לילדים, במקום החינוך המיני המעוות בבתי הספר, אנחנו צריכים לממש חינוך מאוזן שכמובן כולל גם חינוך מיני, הרי זה חלק משמעותי של חיינו. אבל החינוך הזה חייב להיות מאוזן עם פסיכולוגיה, עם הבנה הדדית, עם הידע על איך לשתף פעולה בינינו, איך לוותר אחד לשני, למעשה, עם הידע איך ליצור משפחה כמעגל קטן.

הלימוד של הקשר הנכון בין ההורים, הילדים, הסבים והסבתות יעבור בהדרגה ליחסים בין המשפחות, בין השכנים, העמיתים לעבודה, בין המנהלים והכפופים להם, ולאחר מכן הוא כבר יתפשט לכל הארץ ולכל העולם.

כלומר, אנחנו צריכים ללמד את האדם כיצד להתקשר בחוגים שונים, לתת לו נוסחה של התנהגות, ובהתאם לכך האנשים יתחילו להבין את הפסיכולוגיה אחד של השני. הרי, כיום אין בינינו קשר, לכן כל אחד רוצה לדכא את האחר. אבל חברה אינטגרלית גלובלית נכונה, שרוצה להתקיים לטווח ארוך, אינה יכולה להתבסס על דיכוי. לכן הבעיה החשובה ביותר של העולם, זה החינוך.

הערה: אנחנו תמיד חשבנו שהדבר החשוב ביותר עבור האדם זה השכלה, ועכשיו אתה אומר שזה לא הכי חשוב.

תשובה: כיום האדם כבר לא צריך את זה, כי ההתפתחות הטכנולוגית שלנו הגיעה לנקודה שבה מספר קטן של אנשים יכול לספק לאנושות כולה את כל מה שהיא צריכה.

לכן, על מנת להימנע ממלחמות, כדי שאנחנו לא נשמיד אחד את השני, לא נתדרדר כבני אדם, לא נשוטט ברחובות עם עיניים ריקניות, ולא נדע מה לעשות עם עצמינו, אנו זקוקים לחינוך המתאים. עכשיו הטכנולוגיה והייצור כבר מגיעים לרמה כזאת, שלא יהיה צורך בכוח עבודה ונגיע לאבטלה המונית.

אז אנחנו נצטרך לתת לאדם את העבודה החשובה ביותר עבורו – להפוך את עצמו למרכיב אינטגרלי שקיים בו זמנית בשני העולמות ועובד לא בעולם הגשמי, אלא בעולם הרוחני. עבודה זו נועדה לנו מלכתחילה לפי התוכנית של הטבע. לכן, המעבר ממפעל ארצי למפעל רוחני, ההכנה והעלייה של האנושות לכניסה לרמה הבאה, זה הדבר החשוב ביותר עבורנו.

מטרתה של חכמת הקבלה היא לחנך את האנושות לעבודה הרוחנית ברמה הבאה, אשר דורשת להתממש בדחיפות, ואנחנו עדיין לא מוכנים לזה. לפנינו נמצא שדה עצום של פעילות. אנחנו חייבים להזדרז.

מתוך התוכנית "סיפורים קצרים", חלק ב', 23.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
בעיה מספר אחת
התרופה האוניברסלית שעושה פלאים
החינוך צריך להתעדכן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest