דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העבודה בגלות מצרים

העבודה בגלות מצרים

שאלה: כתוב, שבגלות מצרים התגלתה האהבה. איזה תיקון מתבצע במצרים?

תשובתי: מתבצעים שם הרבה תיקונים: ניתוק מיעקב, ניתוק מיוסף, חיבור עם משה. כל זה, על פני הרצון לקבל שכל הזמן מתגבר. סיום של שבע שנות הרעב ומכות מצרים. אלה המון אבחנות פנימיות, כי זה הכנת הכלי.

כתוב, שכל ההבדל בין גלות וגאולה זה באות "א", בגילוי של האור, בהתגלות של הבורא. בגלות אתה צריך לגלות עד כמה שהבורא חסר לך, מפני שבלעדיו אתה לא יכול להתחבר עם החברים.

רק כאשר אתה אוגר, אוסף את כל החסרונות האלה, התשוקות, את הצער מזה שאתה לא יכול לגלות את הבורא, היינו, את תכונת ההשפעה בין החברים, כאשר אתה מצטער שלא יכול להתחבר איתם ובכל זאת ממשיך להשתדל לגלות את האהבה, את החיבור, ללא שום חשבון לעצמך, ולא מסוגל לזה, אז אתה מגיע לעשר מכות מצרים שעל ידן אתה כבר מתנתק מפרעה.

ולפני זה אתה לא יכול להתנתק. משה שבך מוכן לזה, אבל עָם ישראל לא. הרצונות שלך עד לרגע האחרון רק שומעים שצריך לצאת ממצרים, שצריכים להכין את עצמם, שהרצונות המקולקלים האלה יקבלו מכות ושהרצונות המכוונים לבורא יוכלו להיבדל. זאת עבודה קשה, למרות הקשיים, אבל הקושי הזה לא צריך לעצור אותנו כי זוהי עבודת מצרים. אחרת אנחנו לא נגיע לגאולה.

עד שאנחנו לא מגיעים לסיום של היגיעה, בזה שמשתדלים להתגבר על כל הבעיות, הכישלונות, הכבדוּת, אנחנו לא נזכה לעזרתו של הבורא, שביד חזקה מוציא את בני ישראל ממצרים.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 26.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לפני השיגור
לחתוך מעצמך את פרעה
הפרצופים של פרעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest