דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הסעודה שאליה אנחנו מוזמנים

הסעודה שאליה אנחנו מוזמנים

photo_rav_gh70_254.jpg

בעל הסולם, מאמר "השלום": "במסכת אבות, פרק ג' משנה ט"ז, וזה לשונה: "הוא (רבי עקיבא) היה אומר: הכל נתון בערבון, ומצודה פרוסה על כל החיים. החנות פתוחה, והחנוני מקיף, והפנקס פתוח, והיד כותבת. וכל הרוצה ללות, יבוא וילוה. והגבאים מחזירים תדיר, בכל יום. ונפרעים מן האדם, מדעתו ושלא מדעתו. ויש להם על מה שיסמוכו. והדין דין אמת. והכל מתוקן לסעודה". שעוד מראשית הבריאה, נרשמו שמה כל הבריות, לאורחים מוזמנים, שמחשבות הבורא ית', מחייבתם לבא להסעודה: אם שלא מדעתם, אם מדעתם, כמבואר".

"סעודה", זה גמר התיקון של מלכות דאין סוף שצריכה להתמלא באור אין סוף. המצב הזה כבר מתוכנן וקיים, ואנחנו כבר נמצאים בו, רק חסרים לנו מכשירים, כלים, כדי להרגיש את זה. על תיקונם והתאמתם אנחנו מדברים.

באופן כזה, "הכל מתוקן לסעודה". הסעודה כבר מוכנה והבורא מחכה ל"אורחים", לרצונות המתוקנים שלנו, שלהם אנחנו צריכים לדאוג.

הכל מהווה נגזרת של הסעודה הזאת: אורות נרנח"י וכלים כח"ב זו"ן, שיורדים ממלכות דאין סוף בסולם העולמות הרוחניים. הצורה ההתחלתית והסופית, במילים אחרות, מצבים א' ו–ג' מולידים את מצב ב', שבו אנחנו נמצאים, הם קובעים את הדרך שלנו ביניהם, את כל התיקונים שלנו.

ולכן צריך לדאוג לא לצורות ההתחלתית והסופית, אלא רק להשקעה שלנו, להשתתפותנו בתהליך, לכך שנתכלל בצורה היעילה ביותר ברצף הפעולות האלה ונזרז את ההתפתחות, בכך שעושים אותה פורה בצורה מקסימאלית, אינטנסיבית וממוקדת.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, 29.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
גדל מי שרוצה לגדול
שלב ההרכבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest