דף הבית / אקטואליה / הסכם גרעין חדש

הסכם גרעין חדש

שאלה: דנים כעת על הסכם גרעין חדש מול איראן. מומחים אומרים שההסכם הזה עשוי להיות גרוע יותר מההסכם שעליו חתם הנשיא אובמה בזמנו. איך הקהילה היהודית בארה"ב לא פוחדת להישאר שם ולא רוצה לחזור לארץ?

תשובתי: היהודים בארה"ב לא חושבים שהם צריכים לבוא לכאן. אנחנו לא מרגישים שאנחנו שייכים זה לזה, כי מלכתחילה מוצאנו משבעים אומות העולם שאברהם אבינו חיבר בבבל, ומאז אנחנו כאילו עם אחד.

שאלה: בעבר יהודים שחיו בארצות הגולה היו מקבלים כל יהודי שהגיע כמו אח, והיום יש קהילה יהודית חזקה מאוד בארה"ב ולנו יש מדינה, למה אנחנו לא מתייחסים אחד לשני באותו חום ובאותה ערבות הדדית?

תשובתי: היום אין חום, אין ערבות הדדית, אין כלום. כשחיינו בגולה הייתה לכולנו דת אחת ומנהגים משותפים שהבדילו אותנו מאומות העולם, אבל היום הכול התערבב ונעלם. מצד אחד, כמו שכותב בעל הסולם, אנחנו לקראת גמר התיקון ולכן נעלמים כל ההבדלים בינינו, כי הכול מתפתח לכיוון החיבור הכללי שלנו עם הכוח העליון, ומצד שני היהודים כאן והיהודים שם לא דואגים אחד לשני.  כשיהיו צרות גדולות ואומות העולם יקומו על עם ישראל ויאשימו אותנו בכל הצרות בעולם, אז זה אולי יגרום ליהודים להבין שבאמת הם הגורמים לכל הרע בעולם, והםגם יבינו שרק על ידי החיבור ביניהם הם יכולים לתקן את כל הרע שבעולם. מה לעשות, רק צרות מזכירות לנו שאנחנו אחים. בכל אחד מאיתנו יש כביכול שני יהודים, האחד הוא יהודי שהלב שלו חם ופתוח לכל יהודי. והשני הוא יהודי שלא רואה אף אחד ממטר. אז נגיד תודה לאיראן, שלא נותנת לנו מנוחה, כי בזכותה אנחנו מחפשים את הפתרון שהוא בחיבור.

 

מתוך התוכנית "מבט פנימי – אקטואליה בראי הקבלה", 4.9.2022

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest