דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / הסימפטומים ישנם, הגיע הזמן להירפא!

הסימפטומים ישנם, הגיע הזמן להירפא!

laitman_2010-02-02_3884-70.jpg

שאלה: המקובלים כותבים, שכל אדם מישראל, אפילו שעדיין לא התעורר בו הרצון הרוחני, חייב ללמוד את חכמת הקבלה. מה הם מצפים מאנשים כתשובה על זה?

תשובתי: הם מצפים, שאנשים יבינו שהלחץ של אומות העולם על ישראל והמשבר הכללי, שלוחץ על כולם, כל מיני האיומים והבעיות בכל הרמות בחברה האנושית, שלתוכם אנחנו שוקעים יותר ויותר עמוק, כל זה בגדר של "אמצעי מיוחד" (סגולה) שצריך לחייב אותנו לפתוח ספריי קבלה ולגשת ללימוד שלהם. זאת על מנת להבין, היכן טמונה הבעיה האמיתית, מה הסיבה לכל המתרחש, מהו החוב שלנו, בשביל מה אנחנו קיימים.

כך, מתוך צרות קטנות, לאט לאט, אנחנו נגלה את הסטאטוס שלנו. ואם לא, אז יבואו צרות יותר רציניות. אם כבר האדם מגלה את סימני המחלה הראשונים והחלשים, הוא צריך לפנות לרופא. לכן נאמר: "ניתנה לרופא רשות לרפאות". אנחנו צריכים לחפשׂ תרופה.

המקובלים מדברים על כך שהשיטה כבר קיימת, ואני חושב, שאנחנו גילינו אותה לעולם בצורה קרובה מאוד ליישׂום. עיבדנו, פתחנו אותה במלואה, לכולם. מובן שלא צריך לנוח על זרי הדפנה, ובכל זאת, אני מניח, שלכל אדם הכניסה כבר פתוחה, לכל אחד יש אפשרות להתקרב ולטעום מהכיבוד. אתה הרי לא יכול לכפות על מישהו עוגייה, מבלי לתת אפשרות לסרב, למרות שהוא מפנה עורף למנה המושטת אליו. כמה שלא תכבד, לכל דבר יש גבול.

אתה לא יכול לספר לאדם בדיות, בעוד שהוא רוצה לקבל הכל, כאן ועכשיו. חכמת הקבלה, זה לא כדורגל עם בקבוק של בירה, היא אינה נותנת מילוי אגואיסטי, שעבורו מספיק לפתוח את הפה, העיניים או האוזניים. ה"טעם" שלה הוא אחר. אנחנו מתקרבים לאדם שרוצה להימנע מצרות. זה אומר, שהוא יצטרך להרגיש כאב, לחץ, ואנחנו נסביר לו, שאלה הם צירי לידה ושכדאי לנקוט בפעולות מסוימות. אנחנו ניפגש איתו באמצע: מצד אחד, הוא יהיה דחוק על ידי צרות, ומהצד השני, אנחנו נשתדל לתת לו הסבר קל, קרוב ונגיש.

אנחנו נספר לו על תהליך, שהטבע מושך אותנו לתוכו, על תהליך בלתי הפיך ובלתי נמנע. כך או אחרת, אנחנו צריכים להתקדם קדימה: או תחת לחץ של צרות, או בדרך של הכרה והשתתפות עצמית, דבר שיאפשר להמתיק באופן משמעותי את ההתקדמות שלנו. האפשרות השנייה עדיפה, כי בכך שתסרב להשתתפות עצמית, האנושות תיכנס לתקופה של רעב, מחסור באנרגיה ושאר הצרות, שבגללן מספרה יצטמצם, נניח, בשני שליש בגלל שואות ומלחמות על משאבי הטבע.

עכשיו הנסיבות מתחילות להתחבר בכיוון הזה, מופיעים כל מיני עימותים, ואנחנו רואים לאן נושבת הרוח. סין, הודו, מדינות ערב, אירופה, ארה"ב, רוסיה, בכל מקום נוצרים גושים יריבים. וזה מובן. ומעבר לכך, אנחנו נתקלנו בבעיה גדולה מאוד בכלכלה העולמית שניפחה כזה בלון, שאנחנו לא יודעים כיצד להסתדר איתו. הבעיה הגדולה של הצריכה העצומה שלנו נעמדת במלוא קומתה, בכך שאנחנו מבזבזים נפט, גז ופחם. גדלנו עד לשבעה מיליארד, ומה עכשיו? ללא כמות הכרחית של אנרגיה ימותו מחצית ואפילו יותר.

לא כדאי להביא עד לכזה מצב, עדיף כבר עכשיו לשנות את הגישה, לעבור לשיטת איזון עם הטבע. האיזון הזה יציל אותנו מכל הצרות. והאיזון, שאותו אנחנו ניצור במחשבות ובכוונות, יאזן גם כן את כל החברה האנושית. תאוזן התעשייה, החינוך, הקשר ההדדי בין בני האדם. הכל מיד יבנה בצורה נכונה, ובזה אנחנו נמנע הרס. אך במקרה ההפוך תתחיל מלחמה, שאותה מכנים המקובלים "מלחמת גוג ומגוג", ארמגדון אמיתי.

לאנשים שמרגישים, מבינים ויכולים להפנים את המסר הזה, עלינו להסביר ברכות את המצב, מבלי להטיל עליהם מורא, ולהביא עובדות, שכולם כבר מדברים עליהן. באופן כזה אנחנו נמצא גישה אפילו לאח"פ, שחושב רק על עצמו, על החיים שלו ברגע נתון. כי הרי ברגע הנוכחי הוא ירגיש איום, וזה יחייב אותו לפעול.

מתוך שיעור על מאמרו של הרמח"ל, "מאמר החכמה", 13.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לשרת את העולם
שני תחומים של השידור הקבלי
מקום המפגש שלנו עם האנושות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest