דף הבית / אקטואליה / הסיבות לשיטפונות באירופה

הסיבות לשיטפונות באירופה

שאלה: נכון לעכשיו ידוע על 183 קורבנות ויותר מאלף נעדרים כתוצאה מהשיטפונות בגרמניה. המים שטפו כבישים, הרסו גשרים ותשתיות. אנשים רבים, בעיקר פוליטיקאים, טוענים שהאסונות הם מעשה ידי אדם. אתה מדבר כבר יותר מעשרים שנה על כאלה אסונות, מה האדם צריך לעשות או לא לעשות כנגד אסונות כאלה?

תשובתי: א-להים בגימטרייה זה "הטבע", הכוח העליון. יש רק סיבה אחת שהטבע מתייחס אלינו בצורה שלילית,  בגלל שאנחנו לא קרובים לצורה האידיאלית שלנו, שבה כולנו מחוברים ומובילים את עצמנו ליותר חיבור, "כאיש אחד בלב אחד".

אם אנחנו יוצאים מתקרבים בינינו, הטבע משנה את התנהגותו כלפינו בהתאם. כך זה קורה וכך זה יקרה. הגענו למצב שבו אנו מעמידים את עצמנו מול הכוח העליון בצורה חדה, בלי לשים לב למה שקורה בטבע. לכן יתרחשו יותר ויותר הצפות, שריפות, מגפות למיניהן, ואירועים שיופיעו כמכות "דם, צפרדע, כינים וכולי". בעשרים השנים הקרובות נצטרך להרגיש זאת על עצמנו, אבל עם זאת נתחיל להרגיש גם עד כמה זה מחייב אותנו להתאזן. כמו שלומדים על מכות מצרים, המצרים שבנו, כוחות הרע שבנו, הם אלו שמקבלים את עשר המכות עד שמרימים ידיים ואומרים "די אנחנו לא מסוגלים יותר להחזיק במצרים, עם כל זה שהיה לנו כל כך נוח וטוב כאן, חייבים לברוח". ממה? משנאת אדם לאהבת אחים. אנחנו לא בורחים במובן גיאוגרפי או היסטורי, אלא ביחס בינינו אנחנו חייבים לצאת משנאת חינם לאהבת אחים. מתי זה קורה? כשאנחנו עוברים הרבה מאוד מכות, ייסורים, בעיות, כמו הצפות שריפות למיניהן, מגפות וכן הלאה. אני צופה שעד שנת 2040 התופעות האלה יתחזקו ויתרחשו על פני כל כדור הארץ.

שאלה: למרות האסון, אנשים בגרמניה נדהמו מרמת הסולידריות והעזרה אחד לשני. האם זה צעד בכיוון הנכון?

תשובתי: מצד אחד, ברור שכל המכות האלה צריכות להביא לסולידריות. מצד שני, עלינו להבין שיש כאן חשבון הרבה יותר גדול. זה לא קורה כדי שנשפר קצת את החיים שלנו, את היחס בינינו, אלא מדובר על תיקון האופי וטבע האדם. זה קורה כדי שכולנו נגלה עד כמה אנחנו אגואיסטים, ונרצה לקבל צורה אחרת ליחסים בינינו, שנהיה חייבים להיות טובים.

כשנהיה טובים זה לזה, נגרום לכל יתר דרגות הטבע, הדומם, הצומח, החי, רוגע, התחשבות הדדית והשלמה. זה מה שנראה כתוצאה משינוי ביחסים בינינו.

 

מתוך ישיבת כתבים, 18.7.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest