דף הבית / המשבר ופתרונו / הסיבה לדיכאון

הסיבה לדיכאון

 שאלה: דיכאון הוא אחת המחלות הקשות ביותר כיום. על פי דו"ח משרד הבריאות משנת 2021, אחד מכל עשרה ישראלים יאובחן במהלך חייו כסובל מדיכאון חמור.

ברחבי העולם כ-280 מיליון איש סובלים ממחלת הדיכאון. מעל 700,000 איש בעולם מדי שנה מגיעים להתאבדות כתוצאה מדיכאון. מחקר חדש ורחב היקף שבחן 17.5 מיליון איש בארה"ב, שאובחנו במשך 11 שנים כסובלים מדיכאון, הוכיח כי אין הבדל בין החולים שנטלו תרופה נגד דיכאון לחולים שלא נטלו תרופה. הטיפול השפיע על מצבם המנטלי אבל לא השפיע על מצבם הגופני או על איכות חייהם. מה הסיבה לכך שתרופות נוגדות דיכאון אינן יעילות?

תשובה: כשמדובר בחוסר סיפוק נפשי, אין דרך אחרת אלא רק לטפל בשורש הבעיה. במצב של חוסר סיפוק נפשי אנחנו מתרחקים מהשורש שלנו, משורש החיים, ולכן עד שנתחיל להתקרב אל שורשנו בצורה מבוקרת אי אפשר להגיע להחלמה.

שאלה: מדוע תרופות נגד דיכאון אינן יעילות?

תשובה: אנחנו משתנים ללא הרף וגם השורש לדיכאון משתנה מצב של דיכאון הוא מעין סתימה בדרכי האור העליון אלינו. כשאדם צריך לקבל מילוי דרך צינורות השפע, והצינורות נסתמים, אז האדם מרגיש שחלקים בו לא מקבלים מילוי. זו הסיבה לכל המחלות ובמיוחד למחלת הדיכאון, מפני שדיכאון הוא הרגשת חוסר באספקה מהמערכת הגבוהה ביותר, המערכת רגשית.

שאלה: מדוע נגרמת סתימה כזו?

תשובה: משום שהבורא רוצה לקדם את האדם לטפל במחלה. האדם סותם את הצינורות האלו ולכן שפע עליון לא מגיע אליו. השפע העליון לא מגיע אל הרצון לקבל כי הצינורות נסתמים יותר ויותר כתוצאה מהאגו המתפתח של האדם. האדם לא מקבל תרופה לניקוי הצינורות, ואז השפע לוחץ והסתימות מכאיבות יותר וגורמות למחלות, פיזיות ומנטליות.

 

מתוך ישיבת כתבים, 24.4.2022

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest