דף הבית / אהבה / הסוד של אהבה מאושרת

הסוד של אהבה מאושרת

מחקר: הפסיכולוג ג'ון גוטמן צפה ועקב במשך ארבעים שנה אחרי זוגות, הוא בחן איך בני זוג מתקשרים ביניהם, ויכול לחזות בהסתברות של 100%, האם הם יהיו מאושרים ביחד כעבור שנים, או שליחסים שלהם אין עתיד.

זוגות מאושרים רואים את החיובי זה בזה, את מה שאפשר לומר עליו "תודה", לחבק וסתם לשמוח מכך שהחיים זימנו להם כזה אדם נפלא.

הם באופן מכוון בונים את היחסים על כבוד והכרת תודה. זוגות שאינם מאושרים, להיפך, כל הזמן מחפשים פגמים בשותף, קולטים כל טעות שלו/שלה.

הזוגות האומללים העתידיים נראים רגועים כאשר היו מספרים על היחסים שלהם, אבל ליבם פעם באופן מואץ, הם הזיעו, זרימת הדם שלהם הייתה מהירה.

זוגות ששמרו על נישואים מאושרים לאורך שנים, מהתחלה הפגינו מתח פיזיולוגי נמוך. הם הרגישו את עצמם יחד בנוח ובביטחון, דבר שהתבטא ביחס של דאגה, יחס אוהב כלפי בן/בת הזוג. אפילו בזמן מריבה הם יודעים ליצור אווירה של אמון, חום ואהבה אחד כלפי השני.

הסיבה העיקרית לגירושין היא הזלזול כלפי בן/בת הזוג. אלה מאיתנו, שמחפשים תירוץ קטנטן להעביר ביקורת ולא התרגלו להגיב בכבוד לבקשות של בן/בת הזוג, מפספסים 50% מהדברים החיוביים שעושים עבורם, ורואים שליליות במקום שבו היא איננה. הם הורגים את האהבה. כעס ואדישות מסמלים מוות ליחסים.

טוב לב, זה המדד החשוב ביותר ליציבות בנישואין, וככל שאנחנו מתאמנים בזה יותר, כך זה חזק יותר.

העניין הוא לא במתנות, אלא באופן שאנחנו מתקשרים בינינו כל יום. לחפש באופן פעיל סיבה להודות על משהו במשך היום, לא להתמקד בשלילי, לא לחשוב רע על בן/בת הזוג אם הוא עשה טעות.

הבעיה של זוגות לא מאושרים היא בזה, שהם אינם מסוגלים לשמוח אחד עבור השני. להיות יחד ולחלוק שמחה, הצלחה של אדם אהוב, חשובים באותה מידה, כמו להיות על יד השני בשעת מבחן.

תגובתי: זה תמוה: רק במאה ה- 21 אנחנו התחלנו להבין ביחסי משפחה? וקודם, כל החוכמות הללו לא היו ידועות לאבותינו?

ידיעות קודמות בנושא:
האהבה היא הדרך אל האושר
חברות חזקה היא בסיס ליחסים רומנטיים
הנוסחה ליחסים מושלמים של בני זוג

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest