דף הבית / חינוך, ילדים / הסברת רעיון החינוך האינטגרלי

הסברת רעיון החינוך האינטגרלי

שאלה: תוך כדי תהליך החינוך האינטגרלי האדם מתחיל להשתנות בעצמו, וככלל, משתנה הסביבה החברתית שלו. האם אנחנו צריכים מלכתחילה להכין אותו לכך? הרי מצד הסביבה הישנה יכולות לבוא האשמות על כך שאנחנו כביכול איזושהי כת שמקלקלת אנשים.

תשובתי: לכן אנחנו צריכים להקדים ללימודים הפרקטיים שלנו קמפיין להפצת רעיון החינוך האינטגרלי, שיתבסס (והוא כבר מבוסס) על נתונים מדעיים, על הדרישות של הטבע, של הסביבה הסובבת ושל הטבע הפנימי המתפתח שלנו. הרי בכל מקרה אנחנו בלית ברירה מתקדמים בהדרגה לקראת חברה אינטגרלית.

אם לא נהיה תואמים לטבע, יהיה לנו רע. אנחנו צריכים ללמוד כיצד להיות מותאמים למסגרות החדשות וה"עגולות" האלה שהטבע יוצר סביבנו כשהוא מכניס אותנו לתוך רשת של יחסים הדדיים הדוקים, וכל התנגדות כאן היא חסרת כל ערך.

לכן אנחנו חייבים להבהיר לכל האנושות את הרעיון הזה, את הדעה הזאת, את הנחיצות ההיסטורית החברתית הזאת. ואז, כל שאר הפעולות שלנו ינבעו מכך באופן טבעי וייראו כנכונות. האנשים יתחילו להבין את מה שאנחנו עושים וישאפו לזה.

אם נציג את הפעולות שלנו ללא כל הסבר, אף אחד לא יבין את זה ותהיה לזה התנגדות. יאשימו אותנו שאנחנו כת, או אולי נאיביים, אוטופיסטים וכדומה.

אבל אם נתחיל ללמד את הילדים ולהחדיר לתוכם בהדרגה אלמנטים של הומאניות (או לפחות נקרא לזה כך), אני לא חושב שיהיו כאן בעיות מיוחדות עם החברה ועם ההורים. וכאשר נציג כעבור זמן מסוים תוצאות חיוביות מסוימות, אנחנו כבר נוכל להישען על דעת החברה. לכן הקרקע הפורייה לפעילות שלנו היא ארגוני ילדים.

אבל מצד שני, זה הדבר הקשה ביותר, מפני שהגישה אליהם מוסדרת על ידי המדינה. למדינה יש את הזכות להנהיג כל מיני תוכניות בבתי הספר, ולחייב את הילדים לעסוק במה שהיא רוצה ולא במה שטוב לילדים. עם מערכת שמרנית כזאת קשה מאוד להיאבק.

אבל החברה נאבקת, מקימה בתי ספר פרטיים ושיטות חינוך אחרות. נכון להיום, במדינות רבות הילד יכול ללמוד בבית, דרך האינטרנט, ולהיבחן בצורה אקסטרנית. זה כבר פלוס גדול. בעבר זה היה בלתי אפשרי, מפני שהחוק אסר על השכלה ביתית.

מתוך שיחה בנושא החינוך האינטגרלי, 13.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לחבר יחד את כל הידע
בלי ידע, אין אדם
טבע, חברה, אדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest