דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / הסביבה היא הנשמה שלי

הסביבה היא הנשמה שלי

הסביבה היא לא סתם כרטיס כניסה לרוחניות ולא ליווי בדרך הרוחנית שלי, אלא הנשמה שלי, המקום שבו אני מגלה את הקשר שלי עם הבורא. היא הופכת להיות הנשמה שלי, עולם אין סוף שלי כשאני כבר לא מבדיל בתוכה בין הרצונות הפנימיים והחיצוניים (הכלים) – את עצמי והאחרים, העולמות, אלא מרגיש את כל זה כרצון אחד (כלי) ואור אחד.

נניח, שעליתי לדרגת נצח דבריאה. מה מתרחש עם כל המדרגות שכבר עברתי? – הן קיימות בתוכי לא בצורה של מדרגות, כי הרי כבר עברתי אותן, אלא בצורה של עיגול מאחר ותיקנתי את כל הרצונות האלה. כשאני עולה בסולם המדרגות לתוך הקבוצה, לאיחוד שלנו, אז כל מה שכבר עברתי בסולם המדרגות, הצטרף אליי והפך להיות אני. וכל מה שאני עוד עתיד לעבור, עדיין מפוזר ומפורד להמון כוחות חסרי סדר. לכן הסביבה בינתיים נראית לי כאמצעי. כמו כן כתוב גם: "מאהבת הבריות לאהבת ה'". הבורא כאילו שבר אותנו, כדי שאנחנו נגלה אותו.

אך מה הכוונה, לגלות אותו? – אנחנו מגלים אותו באותם הכלים השבורים (הרצונות), בכך שמתקנים אותם. כשהרצונות האלה מקבלים צורה של השפעה, צורת ההשפעה הזאת שברצונות נקרא "בורא". לכן סביבה היא לא אמצעי, אלא דווקא אותו החלל שאני צריך להרכיב ובתוכו לחיות. הצורה הנכונה של המערכת הזאת, הקשר בין הנשמות – זו הנשמה שלי, וצורתה הפנימית זה הבורא שאותו גיליתי והתחברתי איתו לאחד.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 20.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
חלל משותף
בית עבור הבורא
תמונת ההולוגרמה של הנשמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest