הנשק החזק ביותר

בעל הסולם, מאמר "חכמת הקבלה והפילוסופיה":

"וכן, כל התמונות הקבועות שאנו מכירים, ועל ידיהם מגדירים את החומרים, אינם קבועים וקיימים כלל מסגולות עצמם, אלא רק פושטים צורה ולובשים צורה בהשפעת גורמים כמו חום וקור. אלא שעיקר החומר הגשמי הוא ה"כח" שבהם."

בשיעור אנחנו קוראים על כוח ש"מצייר" לנו את החומר, שבעצם לא קיים. אם אנחנו בזמן הקריאה נמצאים יחד, אם אנחנו חושבים על הקבוצה שמלוכדת באדיקות ורוצים לגלות בינינו את הכוח הכללי המשותף, אז אנחנו ממש מגלים עולם ומלואו וחיים בו בצורה הרבה יותר ברורה, רגשית, עוצמתית מאשר החיים הנוכחיים.

זה אינו דמיון. תעורר את הכוחות האלה. עכשיו אתה מביט על החברים בצורה רדומה, והם בצורה דומה מביטים עליך. אז תעוררו את הכוחות האלה יחד, ואתם תבינו שביניכם נמצאים עולמות ושהכול תלוי במידת הצמידות והליכוד שלכם ברגש ובשׂכל, בהשתוקקות ובנטייה, ברצון להרגיש יחד את המהות הפנימית שלכם. פתאום אתה תראה, איך הכוח המופשט הופך למשהו ממשי, מוחשי.

מקודם אתה שמת לב רק לכוחות גשמיים "גסים": חום, קור, לחץ וכדומה. אבל באדם ישנם כוחות הרבה יותר עדינים וחזקים מאשר אלה שפועלים אפילו במיקרו עולם, ברמה התת-אטומית. והכוחות העדינים האלה מגלים לך את החומר האמיתי. כאשר אתה נכנס לתחום הזה, אתה מגלה, ששם זו ההתחלה והסיום של הכול, שם כל הבריאה עם התוכנית שלה. ואילו כאן אין כלום מלבד ציור חיצוני שקרי ומזויף, שנועד לבלבל אותך ולכוון אותך לתיקון על ידי תמריצים שקריים, מבלי לקחת ממך את הבחירה החופשית וכדי לא להפוך אותך לרובוט.

ההבנה הזאת צריכה לכוון אותנו לדבר העיקרי, לפיתוח של אותם הכוחות שנמצאים בינינו. הם מהווים את ה"נשק" החזק ביותר נגד כל הרע, נגד כל הבעיות. אפילו בעולם המדומה שלנו כוחות תת-אטומיים הרבה יותר חזקים מהכוחות הרגילים של מָקרו עולם. כדי לגרום להתנגשות בין חלקיקים בקוליידר, נדרשת אנרגיה עצומה. ואילו אנחנו נכנסים לתחום של הכוחות האישיים שלנו שפועלים בין החברים. זו עוצמה גדולה במידה שאינה ניתנת למדידה מאשר האפשרויות של העולם הזה.

זהו הכוח האמיתי. צריך רק להגיע אליו וללמוד לנהל ולכוון אותו. כי ללא כוונה על מנת להשפיע, לטובת הזולת, ודאי שהוא לא יתגלה.

שאלה: זאת אומרת, יש בי כוחות שמאפשרים לי לגלות מציאות חדשה? איך אפשר למצוא אותם?

תשובתי: תתחיל לפעול, לתת יגיעה, להסדיר את הקשר עם החברים, לבטל את עצמך, בזה שתאפשר להם להתקשר איתך. תתחיל לעורר אותם, כדי שהם ישפיעו עליך גדלות המטרה. צריך להשקיע את המאמצים האלה כל יום, כל רגע, מפני שהרצון לקבל כל הזמן מתחדש וכל הזמן דורש לחדש את כל מכלול היחסים שלנו, כל ההוי"ה. בזה כל העבודה.

אם אתה תעורר ותסדר בצורה כמה שיותר נכונה את הכוחות שמקשרים אותך עם החברים, את כוח ההשפעה ואת כוח הקבלה, אז אתה תגלה שהיחסים ביניכם הרבה יותר חשובים מהעולם הגשמי.

זה יבוא, כי אתם הרי לומדים, אתם מצפים למאור המחזיר למוטב, והוא ישפיע עליכם. פתאום אתה תגלה שהיחסים ביניכם זה הדבר החשוב ביותר, ואחר כך בהם אתה תתחיל לגלות חומר רוחני חדש, הרבה יותר ממשי ומוצק ממה שסובב אותך היום. הוא יהיה כזה עוצמתי, כבד, משכנע, ממשי, שהתמונה הדמיונית הזמנית של העולם הזה תתפוגג על הרקע שלו.

מתוך שיעור על המאמר, חכמת הקבלה והפילוסופיה", 18.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
תמונה שמשורטטת באוויר
זמן חדש, אנחנו חדשים
ים של שכינה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest