דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הנשימה של המדרגה הבאה

הנשימה של המדרגה הבאה

laitman_2008-11-14_7127.jpg

מתוך הכנס בנובוסיבירסק, שיעור מס' 2

מדוע העולם שלנו מיוחד? מצד אחד, הוא העולם האחרון והגרוע ביותר מכל העולמות, ומצד שני, הוא נחוץ לנו, כיוון שכאן כשאנחנו נמצאים במצב דומם לחלוטין, כלומר ללא נשמה, אנחנו יכולים להתחיל להתקדם כשאנחנו "משחקים" בינינו, בין הגופים ולא בין הכוחות שאותם אנחנו עדיין לא יודעים לנהל.

לכן העולם שלנו נקרא "העולם המדומה". במציאות הוא לא קיים, הוא מורגש ככזה ברצונות האגואיסטים שלנו בלבד. ברגע שאנחנו מתעלים מעליו, אנחנו מתחילים להרגיש אותו כהעתק מוחלט, ההפוך מהמדרגה העליונה, ואז העולם הזה פשוט מאבד את משמעותו עבורנו. זה מה שאנחנו צריכים להשיג.

ותחילה אנחנו צריכים להפנים שהנשמה היא כלי כללי שהוא היחיד שנברא, שהוא נמצא במגע תמידי, בדבקות תמידית עם האור. ואנחנו נמצאים בתוך אותו המצב, בתוך הכלי הזה, בתוך הרצון הזה.

תארו לעצמכם אותו כבעל שכבות – אנחנו נמצאים בשכבה ה"גסה" ביותר, בשכבה החשוכה ביותר שלו, ומעלינו מונחות 125 מדרגות למצב האמיתי. ואת 125 המדרגות האלו אנחנו צריכים לעבור בהדרגה בדחיית האגו שלנו, כפי שהוא טמון בנו, בחיבור קבוע והדרגתי בינינו.

האם בעולם הזה יש נשמה לצמחים, לבעלי החיים ולדומם?

כל רצון קטן, אם הוא קיים בטבע, זהו כבר חלק מהנשמה הכללית, רק ללא כל בחירה חופשית. היא תלויה בנו בצורה מוחלטת, באלו שמממשים את תיקון הנשמה.

בנשמה ישנן דרגות רבות ושונות. ישנם אנשים שהם כאדם, עוד לפני אלפי שנים, התחילו הרבה לפנינו את התיקון שלהם והשיגו היכן הם נמצאים באמת, ראו שהכול מהווה נשמה אחת, אור אחד. ישנם אנשים שהמשיכו את המשימה הזו וישנם אנשים כמונו שמגיעים אליה עכשיו.

אבל אנחנו מיוחדים. התפתחות העולם שלנו היא התפתחות אותו האגו בדרגה הנמוכה ביותר.

במהלך אלפי שנים הוא היה מתפתח בצורה אגואיסטית ובסופו של דבר הגיע למצב "מעגלי", המקסימלי בגודלו, ויחד עם זה גם גלובלי ואינטגרלי (∫) באיכות שלו.

האגו הזה גם עכשיו מהווה את אותו המצב שבו אנחנו נמצאים. הוא לא יכול לגדול יותר, הוא הפך לגלובלי לסגור. ולכן אנחנו בכלל לא מבינים מה קורה לנו. המצב ה"עגול" הזה לא מובן לנו לאגואיסטים ואינדיבידואליסטים.

אנחנו תמיד גדלנו והשתוקקנו קדימה. את כל אחד מאיתנו דחף הכוח האגואיסטי ואנחנו ניסינו לממש אותו. היה לנו טוב. עוד לפני 50-60 שנה אנחנו היינו צועקים על חברת הצריכה, על תועלת התחרותיות והיינו מכנים את זה "דמוקרטיה כללית".

ועכשיו, אותו האגו שהגיע למימדים עצומים בדרגה האחרונה של קיומו, "התפוצץ". הוא לא עובד יותר כפי שעבד קודם, ואנחנו מצאנו את עצמנו במלכודת. והמוצא הוא רק בכך שאנחנו נבין כיצד עובדת אותה המערכת האינטגרלית, אותה הנשמה הכללית.

מה האנושות מרגישה היום במערכת הסגורה הזו שמתחילה להתבהר? היא מרגישה, חשה למעשה את המדרגה הראשונה של הנשמה הכללית שטרם התגלתה וצריכה להאיר לנו כאן, שבה אנחנו כבר צריכים להכיר בעצמנו כמחוברים בינינו.

בסך הכול בעלייה הזו ישנן 125 מדרגות ועכשיו המדרגה הראשונה ביותר כאילו מאירה לנו מרחוק. זאת הסיבה שבגללה אנחנו מרגישים את העולם גלובלי ואינטגרלי ולא מסוגלים לעשות איתו כלום.

אנחנו לומדים את זה בחכמת הקבלה: כששני "פרצופים", המורכבים מעשר ספירות, מ"כתר" עד "מלכות", נמצאים זה תחת זה, אז ההארה מופיעה מזה לזה. וכאשר "פרצוף" אחד "מתלבש" באחר העומד לידו, אז הוא מאיר דרכו.

מצד אחד, אנחנו מקבלים נתונים עובדתיים על העולם שלנו, שנמצא היום במשבר ולא יכולים לעשות עימו כלום – הרי זו המדרגה העליונה מאירה לנו, המדרגה הראשונה של הנשמה שלנו, כלומר של הכלי הכללי.

ומצד שני, אנחנו לפתע מוצאים את עצמנו קשורים זה לזה, מחוברים דרך כל העולם: מה שחושבים במקום אחד, יודעים גם במקום השני והשלישי וכן הלאה. אנחנו תלויים זה בזה בתלות הדדית. אם אנחנו רוצים בכך או לא, לפתע מתגלה שלא ניתן לזרוק אף חוליה. ובכללות הרשת ההדדית הזאת מתבטאת או בהנחת המצבים זה על זה או בהימצאותם זה מתחת זה.

מה שלא יהיה, יש לנו מצב מיוחד: אנחנו עכשיו חווים את שלב פתרון עניין הנשמה הכללית.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס בנובוסיבירסק, 07.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אדם עם אקדח
המבוי הסתום של האגו
רחמים של בית דין קשוח

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest