דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הנר הראשון שנדלק בשרשרת האיחוד

הנר הראשון שנדלק בשרשרת האיחוד

היום מתקיף אותנו כוח פיזי, אכזרי שמהווה איום רציני, ונאמן בצורה פנאטית למטרה שלו. והוא דורש מאיתנו את אותה הנאמנות למטרה שלנו, זאת אומרת, לחיבור בינינו.

אם אנחנו נתחבר היום (ואני מקווה שזה יקרה), אנחנו מייד נרגיש שביננו קיים כוח רוחני, שיוצא מהצד שלנו. ומצד ההנהגה העליונה הכוח הזה יעזוב את האויבים שלנו, הרי הוא בא לידי ביטוי כהפוך מהבורא.

היום אנחנו נמצאים בדיוק באותו המצב, כמו בזמן המכבים. באופק כבר נראים הגבולות של המדינה הפלסטינית, שבתמיכתה הצביעו מדינות אירופיות רבות. ובעם ישראל אין מספיק איחוד, וכל אחד עומד על דעתו, במיוחד לפני הבחירות. חסר לנו רק הכוח העליון שילווה אותנו. אבל הוא יהיה איתנו רק בתנאי שאנחנו נתאחד.

לכן, הפתרון היחיד הוא לחזור לעקרונות השורשיים שלנו: להיות "כאיש אחד בלב אחד", "כל ישראל חברים", "ואהבת לרעך כמוך". כל זה הם תנאים המאחדים את העם שלנו. אם אנחנו בצורה כזאת נתחיל להתייחס אחד לשני בתוך עם ישראל, אנחנו נבריא את כל הכוחות הפיזיים ואת כל הכוחות הרוחניים הרעים שמכוונים נגדנו.

הכול תלוי בארגון הפנימי שלנו, באופן שאנחנו נממש את שיטת החיבור באמצעות החינוך האינטגרלי, נלמד איך צריך להתאחד, להתחבר, לארגן את עצמנו כדי לפעול כמו גוף אחד משותף. באותו הרגע שנשיג את הקשר היותר רוחני, ההדדיות הפיזית, מיד נתחיל להרגיש איך הכוח העליון פועל בנו. פתאום כל החושך הזה והענן השחור שירד עלינו, יתפזרו, ובמקום זה יבוא האור.

חג החנוכה הוא חג האור, שבו נהוג להדליק נרות מנר אחד דולק, שנקרא "שמש". ואנחנו צריכים להיות אותו הנר כלפי העולם כולו. הרי עם ישראל זה אותו ה"שמש", שמדליק את שאר הנרות, בכל העולם.

לכן נאמר, שישראל צריך להיות אור לכל העמים בעולם, להראות להם מה זה אור, שמגיע מתוך האנשים שמבטלים את האגו שלהם ומתחברים ביחד. וכשהם עושים זאת, ביניהם נוצרת תחושה של אור, הכוח העליון, שאותו הם יכולים להעביר מעם אחד לשני, ממדינה למדינה, כולם מתחילים להידלק, כמו נרות! מספיק רק שאנחנו הראשונים נידלק באיחוד.

חג החנוכה הוא חג מיוחד, המתייחס באופן בלעדי לרוחניות. הוא לא מלווה בשום גבולות ואיסורים דתיים, הרי הוא נמצא מעל כל הגבולות. לא חלים עליו שום מאפיינים דתיים ואפילו לא לאומיים, הרי הוא סמל לכך שכולם צריכים להתחבר, לעלות מעל הגשמיות שלנו, להיות דומים לאור, לנר דולק.

בדיוק את זה אנחנו צריכים היום, ובזה אנחנו בהחלט היינו משנים את מצבנו ואת המצב של כל העולם. לזה כל העולם, למעשה, מחכה מאיתנו.

מתוך התוכנית "המקובלים הכותבים", 04.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שמן עבור האש הקדושה
היכרות עם העולם החדש
כלומר, אנחנו זקוקים לניצחון מוחץ

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest