דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סדנאות חיבור / הנחיות לניהול שולחנות עגולים – חלק ד'

הנחיות לניהול שולחנות עגולים – חלק ד'

זמן להסתגלות

שאלה: קיימים כללים ועקרונות ברורים של השולחן העגול שעל ידם אפשר להשיג תוצאות חיוביות.

כלל ראשון: תנאים חיצוניים.

המשתתפים מכבים את הפלאפונים, בודקים ששום דבר לא יסב את תשומת ליבם ולא יפריע. לא עוזבים את מקומם תוך כדי תהליך הדיון, אלא רק אם הדבר הכרחי. חשוב מאוד שלא יצטרפו אנשים לא מוכנים.

כלל שני: כולם ביחד דנים בנושא משותף שנבחר מראש ומקשיבים בתשומת לב לשאלות של המנחה, מבלי לסטות מנושא הדיון.

כלל שלישי: כל משתתף מביע את דעתו, ובזה כביכול מכניס את תרומתו לפתרון המשותף. מצד שני, ישנם אנשים שמשתתפים באופן פסיבי בתהליכים הללו. ודאי שאנחנו לא יכולים לחייבם לדבר. כיצד המנחה ושאר המשתתפים צריכים להגיב על שתיקתו?

תשובתי: הם יצטרכו באופן כלשהו לדובב אותו להביע את דעתו. או לא להחשיב אותו כנוכח.

שאלה: האם צריך לתת לו תחילה זמן?

תשובתי: זמן להסתגלות, להתחברות הדדית, להבנת הבעיה, לכן כדי להביע נכון את דעתו וכולי, ניתן לכולם. אלה בעיות של ארגון פנימי וחיצוני של כל אחד ושל כולם יחד. אבל באופן כללי, האדם צריך להבין שהוא חייב להיות שותף ועלינו להביאו לזה בכל הרצינות.

מתוך תוכנית טלוויזיה "מיומנויות ניהול", 09.07.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest