דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המתפלל עבור חברו זוכה תחילה

המתפלל עבור חברו זוכה תחילה

כנס חרקוב. שיעור מס' 5.

שאלה: מה משמעות המשפט, "המתפלל עבור חברו זוכה תחילה"? המצב הזה מאוד מביך ומטריד אותי, מפני שאם אני מתחיל לבקש מהבורא לשנות את הרצון שלי, אז יוצא שבכל זאת אני מבקש מנקודת המבט של התועלת שלי. כי אני יודע שאזכה תחילה, וזה מפריע לי.

תשובתי: זה אומר שאתה לא מתפלל עבורו. "המתפלל עבור חברו זוכה תחילה", זה אומר, שאדם בכלל לא חושב על עצמו, ולא חושב על זה שיקבל ראשון. הוא מקבל ראשון מפני שהאור צריך לעבור דרכו אל החבר שלו. איך אפשר אחרת?

פשוט הוא עלה לכזאת דרגה שמתפלל עבור חברו, מבלי לחשוב על עצמו כלל. הוא לא קיים כאן, לא קיימת הבקשה האישית שלו. כל הרצונות שלו בנויים על כך, כדי לממש את הרצון של החבר. והרצון שלו עצמו בכלל לא קיים! במקרה כזה הוא באמת מקבל ראשון. הוא מקבל מפני שצריך להעביר את האור לחברו. אנחנו למדנו את זה. הנשמות שלנו נמצאות בעולמות בריאה, יצירה, עשיה. קיימת אצלנו איזו שאלה, איזה שהן בקשות. אם אנחנו מעלים אותן ל"מלכות דאצילות", ו"מלכות" מעלה עוד יותר למעלה ל"זעיר אנפין דאצילות" וכולי, אז מי שמעלה את המ"ן הזה, מעלה מהעולם שלנו את הבקשה של החברים שכאילו נמצאים למטה. אבל הוא מקבל ראשון אור מלמעלה. תחילה זה עובר דרכו ואחר כך דרך "מלכות" לנשמות.

המתפלל עבור חברו זוכה תחילה

שאלה: האם יוצא, שכדי להגיע לרצון הזה אני צריך לפנות תחילה לבורא, שהוא ייתן לי את הרצון הזה כדי שלא תהיה בו טיפת אגו?

תשובתי: ודאי. ואז זה יהיה תפילה קודם תפילה. אחרת זו סתם בקשה אגואיסטית ולא יותר מכך.

מתוך שיעור מס' 5 בכנס חרקוב, 18.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
להתפלל עבור כל אחד או עבור כולם?
תפילת רבים להבראת הנשמה החולה
עבור מי לבקש את האור?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest