דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המשמעות של טקסטים קבליים

המשמעות של טקסטים קבליים

שאלה: כאשר לומדים את חכמת הקבלה, אפשר למצוא התאמה בין מושגים רוחניים למושגים טכניים. למה שלא נכתוב ספר עם דוגמאות של התאמות אלו? כך אף אחד לא היה מתבלבל ולא היה מגשים דברים רוחניים.

תשובתי: כל עוד אינך מרגיש את העולם הרוחני, באופן בלתי נמנע תתבלבל, מבלי לדעת על מה מדובר.

אי אפשר להסביר זאת בשום דרך, מפני שמדובר על העולם הבא, מעברו השני של האגו. יש בו הגדרות אחרות לגמרי. כמה שלא ינסו להסביר, לא יכול להיות שום דימוי נכון על מהות האובייקטים הרוחניים ועל הפעולות ההדדיות שלהם.

הערה: בספריי המשנה, התלמוד, וגם בספר התורה עצמו מתואר אוסף של חוקים, מוסר.

תשובתי: לא רק מוסר, אלא חוקי התנהגות האדם עם עצמו עם הטבע הסובב, עם בני אדם ובהמות הסובבים אותו, עם שדה, עם האקולוגיה וכדומה.

שאלה: חכמת הקבלה מדברת גם על יחסים פנימיים בין בני האדם. מה ההבדל?

תשובתי: המשנה, התלמוד והתורה כתובים בשפה אלגורית, באיזה אופן עלינו לשתף פעולה בצורה הדדית בדרגה רוחנית. לא מוזכר שם באף מילה, איך עלינו להתנהג בעולם שלנו. הפעולות הפיזיות שאנחנו עושים, באופן אגואיסטי נטו, לא שייכות בשום צורה לעולם העליון. בכך אנחנו לא משפיעים עליו בשום אופן!

הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות, זה להתחיל לתקן את טבענו מאגואיזם לאלטרואיזם, משנאה לאהבת הזולת ובאופן כזה להשיג את המשמעות האמיתית של הטקסטים שכתובים במשנה ובתלמוד.

שאלה: כלומר, לבני אדם שקיימו מצוות בדרגה גשמית במשך אלפי שנים, זה בכלל לא עזר?

תשובתי: לא רק שלא עזר, אלא הפך אותם לאגואיסטים גדולים יותר. אנחנו רואים זאת מתוך דוגמה של החברה הנוכחית, כאשר בני אדם לומדים שנים רבות את קובץ החוקים, אבל למרבה הצער, זה לא משפיע לטובה על התנהגותם במשפחה ובחברה, ובמיוחד על היחסים בינם לבין הבורא.

שאלה: מה אומרת על כך חכמת הקבלה, הרי בספר הזוהר מתוארים יחסים הדדיים בין בני האדם?

תשובתי: בכדי להבין זאת, עלינו להשתדל להתחבר בינינו לפי אותם העקרונות שהתחברה העשירייה של רבי שמעון, ואז פחות או יותר נרגיש, על מה מדובר שם. מפני שאת מה שהם תיארו בספר הזוהר, הם גילו בקשר ביניהם בעשירייה.

הערה: אם כתוב שעליי לכבד את אבי ואת אימי, באופן עקרוני זה מובן לכל אדם…

תשובתי: לא מדובר על אבא ואמא, למרות שבאמת צריך לכבדם ועליך לעשות זאת במסגרות של העולם שלנו. מדובר על פעולות הדדיות אחרות לגמרי עם מדרגות רוחניות, עם פרצופים רוחניים, שנקראים "אבא ואמא". כלומר מדובר על הנשמה שלך, ולא על הגוף שלך.

מתוך שיעור וירטואלי, 4.06.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest