דף הבית / כללי / המשבר הצפוי בשנת 2020

המשבר הצפוי בשנת 2020

הערה: בשנת 2002 נסענו איתך ברחבי אמריקה וכבר אז דיברת על משבר שהתרחש אחר כך בשנת 2008, גם בשנת 2006 בארוסה הזהרת שצפוי משבר. היום צופים שבשנת 2020 העולם יגיע ל"סופר-משבר", אנליסטים צופים מהומות המוניות ושיבושים באספקת מזון. בשונה משנת 2008, תוצאות המשבר החדש יהיו מהומות חברתיות בקנה מידה רחב בעולם, במיוחד בארה"ב.

תגובתי: המשבר כבר הבשיל מזמן. היום קל מאוד לגרום למשבר גלובאלי, דרך המערכת הבנקאית ניתן ברגע אחד לסגור הכול. לאנשים לא יהיה דבר מפני שכל כספם נמצא בבנק. אפילו אם יהיו לאנשים מזומנים, אינני יודע מי יקבל אותם. החנויות יתרוקנו מסחורה מהחשש שיבזזו מפאת חוסר היכולת של אנשים לקנות בכספם. הכול בנוי על מערכת קשר מלאכותית שאנו יצרנו והיא זו שתגרום לבעיות ולשיבושים גדולים. לעולם מצפים זעזועים גדולים, וכך זה צריך להתרחש.

שאלה: האם אתה סבור שיש חוקיות לכל דבר?

תשובתי: אם לא חוקיות, אז מלחמה. מה עדיף? תבחרו בעצמכם. זה כך מפני שלא ניתן ל"נער" את האנושות בצורה אחרת, המשבר הוא רק אמצעי.

שאלה: ממה האנושות כן מזדעזעת?

תשובתי: האנושות מנוערת ומזועזעת רק מייסורים, מפני שהאגו האנושי מרגיש רק טוב או רע.

שאלה: בשביל מה צריך לנער ולזעזע אותה?

תשובתי: כדי שהיא סוף סוף תקבל שׂכל ותתעשת.

שאלה: האם לשם כך יש צורך במכות?

תשובתי: מכות גדולות מאוד. אנחנו רואים שמכות קטנות לא מבהירות לנו כלום. הייתה רעידת אדמה באינדונזיה, יערות בוערים באמריקה, מחבלים בישראל, בים התיכון טובעים פליטים מאפריקה, את מי זה מדאיג? אף אחד, פרט לקרובים שלהם. רק כאשר לא יהיה לאדם מה לאכול, הוא יתחיל לדאוג ולחשוב מה ניתן לעשות.

שאלה: כיצד ניתן להימנע ממשבר?

תשובתי: עלינו להסדיר בינינו קשר טוב ואז לא יתרחש משבר. המשבר מגיע רק כדי שאנחנו נקבל שׂכל ונתעשת ואז נבין באיזו מערכת קשר אינטגרלית אנחנו נמצאים. ואז נחפש דרך לבנות חברה שבה כולם יהיו מקושרים ברשת כוחות טובה, ביחסים הדדיים טובים.

לשם כך עלינו לחנך את עצמנו להבנה והרגשה של המערכת הזאת. חכמת הקבלה מסבירה שעלינו לחנך את עצמנו. עלינו לעסוק בלימוד של בני האדם כדי שהם יגלו את מערכת הקשר הטבעי שבה הם נמצאים בעל כורחם, ושלא ניתן לברוח ממנה. לבסוף בני האדם יתחילו להתייחס אחרת זה אל זה והכול יתיישב ויסתדר. נוכל להסדיר קשרים טובים ונכונים בינינו, נפסיק לנצל אחד את השני. נבין שאנו נמצאים במערכת אחת ולכן תלויים זה בזה, כולם שווים וחשובים באותה מידה.

ראייה של מערכת הקשר ההדדית, הגלובלית והאינטגרלית שבינינו לא רק תהפוך את התודעה שלנו, אלא גם תבנה מאיתנו אנושות אחרת. זה חייב להיעשות, או על ידי חינוך עצמנו, או שהטבע יעשה זאת בשיטות נוקשות.

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 2.10.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest