דף הבית / כלכלה / המשבר הפיננסי הגלובלי החל

המשבר הפיננסי הגלובלי החל

מתוך מאמר דעה שקראתי בעיתון הרוסי "וסטי": "ניתן לשמוע לעיתים יותר ויותר תכופות, דיבורים על התקרבותו של המשבר הפיננסי העולמי הבא. אבל האמת היא, שהמשבר הזה כבר החל. אנחנו כבר רואים ירידות בשוקי המניות בעולם.

רוב הירידות מתרחשות במדינות הידועות כשווקים מתפתחים. לרובן אין כלכלה מפותחת, לכן אין העולם יודע עליהן. בשנים האחרונות המדינות המתפתחות קיבלו גישה להלוואות דולריות זולות. אבל עכשיו, כשהדולר מתחזק, הלווים נאלצים ללוות יותר ויותר במטבע המקומי כדי לשרת את החובות הדולריים. וזה למרות, שהמחירים על מוצרים רבים, המיוצאים על ידי המדינות, צונחים. בדיוק אותן הסיבות גרמו למשבר באמריקה הלטינית בשנות ה-80' ולמשבר הפיננסי באסיה בשנות ה-90'. עכשיו כמעט כל שוקי המניות בעולם יצנחו באופן משמעותי, בהשוואה לשיאי השנה הזו או השנה שעברה. אבל בינתיים הם כולם עדיין רחוקים מקריסה, בחלקו הגדול של העולם המתפתח המצב שונה לגמרי. 23 מדינות בהן קרסו שוקי המניות: מלזיה, ברזיל, מצרים, סין, אינדונזיה, דרום קוריאה, טורקיה, צ'ילה, קולומביה, פרו, בולגריה, יוון, פולין, סרביה, סלובניה, אוקראינה, גאנה, קניה, מרוקו, ניגריה, סינגפור, טאיוואן, תאילנד. וזוהי רק ההתחלה, כי המשבר צריך לעבור עוד מעט מהמדינות המתפתחות למדינות המפותחות. הבנקים המרכזיים מאבדים שליטה על המצב, ועד לקריסה הגלובלית נשאר מעט זמן. בסתיו 2015 מצפה לנו שורה של זעזועים. המשבר הפיננסי הגלובלי כבר החל, ובחודשים הקרובים יתברר עד כמה הוא גדול מימדים".

ואני חושב שלמקובלים יש בידיים אמצעי, וזה האיחוד. רק הוא יוציא את העולם שלנו למצב הבא שלו. מפני שהעולם נברא על שברים של מערכת אחת הנקראת אדם, ורק שיחזור המערכת הזאת, התיקון שלה, יביא את העולם שלנו למצב יציב וטוב. חכמת הקבלה בדיוק מדברת על מימוש שיטת התיקון של העולם שלנו. הבעיה היא שלא צריך לתקן את העולם ולא את המערכת הפיננסית, אלא את האדם והחברה. אף אחד אינו רוצה בזה ואיש לא מאמין שהדבר אפשרי. חייבים להתגבר על המכשול הפסיכולוגי, ניתן להתגבר עליו על ידי השפעת האור העליון המתקן, שנקרא "אור התורה" או פשוט "תורה" או "המאור המחזיר למוטב". אבל צריך לבקש ממנו שישפיע. הבקשה מופיעה כתוצאה מייסורים וחוסר מוצא או כתוצאה מהשפעת הסביבה, אותה אנחנו בעצמנו יוצרים. כך אנחנו בוחרים או בדרך של ייסורים או בדרך של תורה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest